شناسهٔ خبر: 67235381 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

اذعان بایدن به کشتار هزاران کودک در غزه

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: رئیس‌جمهور امریکا در سایه تبلیغ برای طرح صلح پیشنهادی سه‌مرحله‌ای خود و تبلیغات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ امریکا، کشته‌شدن هزاران غیرنظامی را در غزه که در بین آن‌ها هزاران کودک به چشم می‌خورد، تأیید کرد. 
در ادامه انتشار آمار‌هایی که از وخامت اوضاع انسانی در باریکه غزه حکایت دارد، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد که طی جنگ مداوم علیه نوار غزه، بیش از ۱۶هزار کودک به دست رژیم اشغالگر به شهادت رسیده‌اند. این نهاد فلسطینی تصریح کرد که در سایه کمبود غذا و دارو، وضعیت در شمال نوار غزه فاجعه‌بار است. به موازات این آمارها، جو بایدن پس از ماه‌ها سکوت درباره کشتار صهیونیست‌ها و در پیام تبریک عید قربان که به عنوان بخشی از کارزار انتخاباتی وی به منظور جلب آرای مسلمانان منتشر شد، بار دیگر از استقرار آتش‌بس در غزه حمایت کرد. او با اشاره به طرح صلح مطرح شده خود گفت: «این طرح صلح بهترین راه برای کمک به فلسطینیانی است که از جنگ وحشتناک غزه آسیب دیده‌اند.» بایدن این بار هم به استفاده از تسلیحات امریکایی در نسل‌کشی فلسطینیان، اشاره نکرد و فقط اعتراف کرد: «تاکنون غیرنظامیان زیادی از جمله هزاران کودک در غزه جان خود را از دست داده‌اند. خانواده‌ها از خانه‌های خود گریخته و شاهد فروپاشی جامعه هستند. درد و رنج فلسطینیان عظیم است.» وی اضافه کرد: «من عمیقاً بر این باورم که طرح صلح پیشنهادی اسرائیل برای حماس که از سوی شورای امنیت سازمان ملل نیز مورد تأیید قرار گرفته است بهترین راهکار برای پایان چرخه خشونت در غزه و اتمام جنگ در این باریکه است.»


 جنگ غزه، جنگی علیه کودکان است
از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی با حمایت امریکا حملات ویرانگر خود را علیه نوار غزه آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند، زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد. جیمز الدر، سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) خاطرنشان کرد که در جریان جنگ غزه، بیشترین تعداد کارمندان سازمان ملل به شهادت رسیدند، یعنی بیش از هر نزاع دیگری در تاریخ این سازمان. وی در ادامه افزود تأثیری که جنگ اسرائیل بر کودکان می‌گذارد، این باور را تقویت می‌کند که این جنگ، جنگ علیه کودکان است. سخنگوی یونیسف همچنین گفت صحنه‌هایی که در جریان بازدید از نوار غزه در بیمارستان‌های این منطقه دیده، بسیار وحشتناک بوده است. جیمز الدر تصریح کرد: «پزشکان در بیمارستان‌های نوار غزه روحیه فوق‌العاده‌ای دارند.» مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز خاطرنشان کرد ارسال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه که در آستانه قحطی هستند تقریباً امری غیرممکن است. وی همچنین تأکید کرد که کارکنان نهاد‌های بشردوستانه و سازمان ملل در غزه به تعداد غیرمعقولی جان خود را از دست داده‌اند. گریفیث در ادامه افزود: «رهبران جهان ما را ناکام گذاشته‌اند و برخی از آن‌ها با وجود شواهد و مدارکی دال بر نقض قوانین بشردوستانه (از سوی رژیم صهیونیستی) از متحدان خود حمایت بی‌قید و شرط کرده‌اند.» وی تصریح کرد که به‌رغم پیامد‌های وحشتناک جنگ بر غیرنظامیان غزه، ارسال سلاح از امریکا و دیگر کشور‌ها به تل‌آویو ادامه دارد. بمباران غزه پس از هفتم اکتبر، بخش فقیر تحت محاصره را به جهنم روی زمین تبدیل کرده است. معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه یادآور شد، غیرنظامیان و زیرساخت‌ها در غزه متحمل آسیب‌های بسیاری شده‌اند و کمک‌ها در بحبوحه قحطی و گرسنگی و بیماری‌های گسترده سیاسی شده است.

نظر شما