شناسهٔ خبر: 67229851 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

گریفیث: جنگ، نوار غزه را به جهنم روی زمین تبدیل کرده است

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام کرد، بمباران غزه پس از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، بخش فقیر و تحت محاصره نوار غزه را به جهنم روی زمین تبدیل کرده است.

صاحب‌خبر -

مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه خاطرنشان کرد ارسال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه که در آستانه قحطی هستند تقریبا امری غیرممکن است.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، وی همچنین تاکید کرد که کارکنان نهادهای بشردوستانه و سازمان ملل در غزه به تعداد غیرمعقولی جان خود را از دست داده‌اند.

گریفیث در ادامه افزود: رهبران جهان ما را ناکام گذاشته‌اند و برخی از آنها با وجود شواهد و مدارکی دال‌بر نقض قوانین بشردوستانه (از سوی رژیم صهیونیستی) از متحدان خود حمایت بی‌قید و شرط کرده‌اند.

وی تصریح کرد که به‌رغم پیامدهای وحشتناک جنگ بر غیرنظامیان غزه، ارسال سلاح از آمریکا و دیگر کشورها به تل‌آویو ادامه دارد. بمباران غزه پس از هفتم اکتبر، بخش فقیر تحت محاصره را به جهنم روی زمین تبدیل کرده است.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در پایان اظهار کرد، غیرنظامیان و زیرساخت‌ها در غزه متحمل آسیب‌های بسیاری شده‌اند و کمک‌ها در بحبوحه قحطی و گرسنگی و بیماری‌های گسترده سیاسی شده است.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

طبق آمارهای وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۱۵۶۰۰ کودک فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران کودک دیگر نیز زخمی شدند. این وزارتخانه گزارش داد که بیش از ۷۰ درصد شهدای جنگ علیه غزه، زنان و کودکان هستند./ ایسنا

برچسب‌ها:

نظر شما