شناسهٔ خبر: 67235357 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

اتریش ۰-۱ فرانسه: شروع سخت با مصدومیت کیلیان

تیم ملی فرانسه در اولین بازی‌اش در یورو ۲۰۲۴ مقابل اتریش به پیروزی ۱-۰ رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب هفته اول دور گروهی مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان، تیم‌های اتریش و فرانسه در مقابل همدیگر صف‌آرایی کردند و در نهایت در یک دیدار نه‌چندان جذاب، شاگردان دیدیه دشان با یک گل پیروز شدند.

ویدئو: 345706

با شروع بازی، فرانسه تیم برتر میدان بود و اتریش به لاک دفاع فرو رفته بود. در دقیقه ۹ امباپه در سمت چپ محوطه جریمه به توپ رسید؛ اما ضربه‌اش از کنار دروازه به بیرون رفت.

لحظاتی بعد دمبله فرصت شوت‌زنی پیدا کرد؛ اما ضربه‌اش از بالای دروازه راهی اوت شد.

در ادامه نیمه اول فرانسه صاحب توپ و میدان بود؛ اما از خلق موقعیت جدی ناتوان بود‌. در دقیقه ۳۶ جدی‌ترین موقعیت ۴۵ دقیقه اول به دست اتریش خلق شد. جایی که بومگارتنر در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار گرفت اما ضربه‌اش را مانیان دفع کرد.

۴ دقیقه بعد روی حرکت فوق‌العاده امباپه از سمت راست و ارسال او به دهانه دروازه، ووبر با ضربه سر و به اشتباه، دروازه خودی را باز کرد تا فرانسه جلو بیفتد.

2044829

در دقایق باقیمانده از نیمه اول هم فرانسه حملاتش را ادامه داد؛ اما گلی به ثمر نرسید و دو تیم با همان گل به رختکن رفتند.

در نیمه دوم هم تیم برتر میدان فرانسه بود. در دقیقه ۵۵ امباپه با پاس ربیو در موقعیت تک به تک قرار گرفت؛ اما ضربه‌اش از کنار دروازه به بیرون رفت.

2044830

چند دقیقه بعد سابیتزر در محوطه جریمه فرانسه سرنگون شد؛ اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

در دقیقه ۷۰ دمبله از گوشه محوطه اقدام به شوت‌زنی کرد؛ اما ضربه او ارتفاع زیادی داشت و از بالای دروازه به اوت رفت.

در ادامه بازی، فرانسه عقب کشید و اتریش هم توانی برای خلق موقعیت نداشت. تنها اتفاق مهم دقایق پایانی، مصدومیت کیلیان امباپه از ناحیه بینی بود که به‌نظر می‌رسد دچار شکستگی شده بود. او در نهایت نتوانست به بازی ادامه دهد و جایش را به اولیویه ژیرو داد.

2044831

در وقت‌های اضافه نیز اتفاق خاص رخ نداد و فرانسه در دیدار ابتدایی‌اش در یورو ۲۰۲۴ یک پیروزی دشوار به دست آورد.

اتریشترکیب اتریش: پاتریک پنتز، استفان پوش، کوین دانسو، ماکسیمیلیان ووبر، فیلیپ اموینه، نیکلاس زیوالد،‌ مارسل سابیتزر، کنراد لایمر، کریستوف بائونم‌گارتنر، فلوریان گریلیش، میشاییل گرگوریش

فرانسهترکیب فرانسه: مایک مینیان، تئو هرناندس، ویلیام سالیبا، دایو اوپامکانو، ژول کونده، آنتوان گریزمان، آنگولو کانته، آدرین رابیو، مارکوس تورام، عثمان دمبله و کیلیان امباپه

توپ گلشرح گل:

فرانسه ۱-۰ اتریش (گل‌به‌خودی ووبر دقیقه ۳۸): حرکت فوق‌العاده کیلیان امباپه با اشتباه مدافع اتریشی همراه شد و توپی که به امباپه رسید پس از ارسال به محوطه جریمه، ووبر به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا اتریش یک بر صفر عقب بیفتد.

ویدئو: 345704
2044808

بولت پرسپولیسلحظات حساس:

بولت پرسپولیسفرصت خوبی که امباپه در تک به تک با پنتز داشت، با بدشانسی از کنار دروازه به بیرون رفت.
بولت پرسپولیسبا رسیدن به دقیقه ۳۰، هنوز شاهد موقعیت خاصی روی دروازه دو تیم نبودیم و اتریشی‌ها موفق شدند بر جریان بازی کنترل کنند.
بولت پرسپولیسبازی در نیمه دوم موقعیت خاصی نداشته و به‌جز برخوردهای فیزیکی شدیدی که بین بازیکنان دو تیم بوده، شاهد اتفاق خاصی نبودیم.

نظر شما