شناسهٔ خبر: 67235030 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

پزشکیان: تحریم ها را دور می زنیم ولی در کنار آن بخور بخور پیدا می شود/ماشین های دست دوم شده افتخار!

اقتصادنیوز : مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در واکنش به سئوالی درباره موضوع ها گفت : تحریم ها را دور می زنیم ولی در کنار آن بخور بخور پیدا می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، اظهارات پزشکیان در ادامه می آید:

 این برازنده جامعه ایرانی است که ماشین دست دوم بخریم؟ تازه دولت دلار ندارد بدهد!

باید صادرات و سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشیم

 هیچ کشوری از جنگ جهانی دوم تا الان بدون رشد صادرات و سرمایه گذاری خارجی رشد نداشته است.

ما باید صادرات و سرمایه  گذاری خارجی داشته باشیم. 

ما الان گران میخریم و ارزان می فروشیم. در نفت کلی ضرر میکنیم. کی باید جواب دهد که چرا اینقدر مفت دارای مان را می فروشیم؟ کی باید جواب دهد چرا باید گران بخریم؟

تحریم فاجعه است؛ دور می زنیم ولی در این مسیر غلط که درایم میریم کلی بخور بخور هست. نفر ۱۵ از آخر در آمار فساد هستیم.. اینهمه بخور بخور از کجا می آید؟

چین قرار بود سرمایه  گذاری کند گفتند تا FATF را حل نکنید سرمایه  گذاری نمیکنیم. امکان نداره بدون وارد شدن به این چارچوب ها بتوانیم سرمایه گذاری ایجاد کنیم یا شریک تجاری درست حسابی داشته باشیم.

وضعیت اقتصادی را از اول تا الان، چهل سال است می گوییم درستش میکنیم. روزبروز پولمان و قدرت خریدمان بدتر می شود!  وقتی پول چاپ  میکنیم پولمان بی ارزش می شود.

ما الان نمیتوانیم تکنولوژی جدید را وارد صنعت نفت کنیم و داریم ذخایر را از دست می دهیم. به جای ۴۰ درصد بهره وری در نفت ۱۲-۱۳ داریم و بقیه را مفت داریم از دست می دهیم. این را چه کسی باید جواب بدهد؟

تورم ۴۰ درصد و پرداخت ها ۲۰ درصد است. باید نگاهمان را عوض کنیم. نخبه ها و سرمایه ها دارد می رود و روز بروز وضعیت با این وعده ها بدتر می شود. کجا با این تئوری های شما کشور را درست کردند که اینجا بتوانیم؟

 

نظر شما