شناسهٔ خبر: 67233900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بدلیل خطای انسانی؛

۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی دَمدرهِ چُرام خاکستر شد

بدلیل خطای انسانی؛ شعله های آتش ساعاتی پیش ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی، باغی و زراعی روستانشینان دَمدره و روستاهای تابعه در شهرستان چُرام استان کهگیلویه و بویراحمد را به خاکستر تبدیل کرد‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش عینی خبرنگار ایلنا از شهرستان چُرام، شعله های آتش ۷۰۰ هکتار از اراضی زارعی، کشاورزی و باغی روستاهای دَمدره، سَردره و امامزاده بی بی رشیده (س) شهرستان چُرام استان کهگیلویه و بویراحمد را به خاکستر تبدیل کرده و درحال پیش روی به اراضی کشاورزی و باغی روستاهای بُردیان، القچین علیا و چشمه زعفران این شهرستان است.

مردم منطقه بدلیل نبود امکاناتی چون ماشین های آتش نشانی با امکانات اولیه سنتی درحال خاموش کردن شعله های آتش هستند.

بدلیل وزش شدید باد و پُرپشت بودن علفزارها، شعله های آتش در حال فوران شدن است و مردم منطقه نمی‌توانند از پیش روی این شعله ها جلوگیری کنند.

دادستان شهرستان چُرام در بین اهالی روستای دَمدره و درحین آتش سوزی اراضی تاکید کرد که دستگاه قضایی با تمام توان با عاملان این حادثه هولناک برخورد قاطع می کند.

سجاد آذریتون با اظهار تاسف از کمبود امکانات برای خاموش کردن شعله های آتش در اراضی روستاهای دمدره، سردره و امامزاده بی بی رشیده (س) شهرستان چُرام، خاطرنشان کرد: خسارات فراوانی به کشاورزان و باغداران این روستاها وارد شده که واقعا تاسفبار است.

وی گفت: متأسفانه در یک ماهه اخیر شاهد وقوع آتش سوزی در برخی مزارع و باغات شهرستان هستیم و امکانات کنونی جوابگوی خاموش کردن این شعله ها نیستند و باید مسوولان شهرستان و استان، تدابیر ویژه‌ای برای کمک به کشاورزان و مردم منطقه بیندیشند.

به گزارش ایلنا، شهرستان چُرام قطب کشاورزی و دامداری در استان کهگیلویه و بویراحمد بشمار می رود که با یاسوج مرکز استان حدود ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

امکانات پدافند غیرعامل برای مواجه با چنین حوادث تلخی در این شهرستان بسیار ناچیز و مردم از این وضعیت بسیار ناراضی و گله مند هستند.

حجم ویدیو: ۱.۶۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۱۲ دانلود ویدیو
mp4
انتهای پیام/

نظر شما