شناسهٔ خبر: 67233476 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

جزئیاتی از نحوه برگزاری مناظرات انتخابات ریاست جمهوری

محمد صالح مفتاح، دبیر ستاد انتخابات صداوسیما: در این دوره از مناظره‌های انتخاباتی، بخش عمده تشریفاتی که از نظر ما خیلی هم فایده نداشت کم شده و به فرصت نامزد‌ها برای پاسخ دادن به سوالات اضافه شده است

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد صالح مفتاح، دبیر ستاد انتخابات صداوسیما در رابطه با مناظرات انتخاباتی گفت: یکی از نکات بسیار مهم که عملکرد دوره‌های قبلی و مناظرات گذشته آسیب شناسی شد نقش مجری و نقش سازمان بود که در ادوار قبلی کاملا منفعل بودند.

وی ادامه داد: در این دوره از مناظره‌های انتخاباتی، بخش عمده تشریفاتی که از نظر ما خیلی هم فایده نداشت کم شده و به فرصت نامزد‌ها برای پاسخ دادن به سوالات اضافه شده است.مقتاح توضیح داد: فرصت نامزد‌ها کوتاه بود و نمی‌توانستند جامع صحبت کنند. اکنون فرصت نامزد‌ها که در دوره‌های قبلی ۲ تا ۴ دقیقه بود افزایش دادیم و محور‌ها هم کم شده است.

وی گفت: در مناظره‌های جدید، مجری سوال طرح نمی‌کند بلکه نخبگان هستند که سوال طرح می‌کنند. سوالاتی که تا انتهای مناظره قرار است از نامزد‌ها پرسیده شود، روی میزشان قرار دارد.

دبیر ستاد انتخابات صداوسیما توضیح داد: هر نامزد در سه بازه زمانی ۸ دقیقه به مدت ۲۴ دقیقه می‌تواند به سوالات پاسخ دهد و سرانجام در یک فرصت ۶ دقیقه‌ای به جمع بندی اظهارات خود و حتی پاسخ به انتقادات یا دفاعیاتش خواهد پرداخت.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما