شناسهٔ خبر: 67231961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس خبرداد:

آغاز طرح نذر قربانی در فارس

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس از آغاز طرح نذر قربانی در استان خبر داد و گفت: یکی از رویکرد‌های نهاد مقدس امام امام (ره) در عرصه خدمت گذاری به جامعه اسلامی توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری و گسترش فرهنگ اسلامی است، یکی از برنامه‌هایی که در این راستا ایجاد شده، پویش نذر قربانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، مرتضی موصلی، امروز در حاشیه مراسم نذر قربانی، از آغاز طرح نذر قربانی در استان خبر داد و گفت: یکی از رویکرد‌های نهاد مقدس امام امام (ره) در عرصه خدمت گذاری به جامعه اسلامی توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری و گسترش فرهنگ اسلامی است، یکی از برنامه‌هایی که در این راستا ایجاد شده، پویش نذر قربانی است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس اظهار کرد: پویش نذر قربانی از ابتدای ماه ذی حجه تا روز عید سعید غدیر خم در فارس اجرا می‌شود و نیکوکاران گرامی در دهه ابتدایی ماه ذیحجه همکاری خوبی داشتند.

 

وی گفت: تمامی منابع پویش نذر قربانی از محل حمایت خیرین سخاوتمند استان تامین می‌شود و پیش بینی بر اینست که بیش از ۲۵ درصد رشد در بحث نذر قرانی شاهد باشیم و بیش از ۳۵ هزار خانوار عزت‌مند از برکات این پویش بهره مند می‌شوند.

موصلی اظهار کرد: بیش از ۳۶۰ مرکز نیکوکاری کمیته امداد فعال هستند و کشتارگاه‌هایی که تحت نظارت سازمان دام پزشکی استان هستند، پای کار آمده اند و تعامل ویژه‌ای بین اداره کل دامپزشکی استان برای توجه به مسائل بهداشتی و ذبح شرعی و همچنین جهاد کشاورزی استان شکل گرفته است و تمامی گوشت‌های تهیه شده در بسته بندی‌های کاملا بهداشتی با رعایت موازین شرعی و بهداشتی و ۲۴ ساعت بعد از روز عید قربان بین خانواده‌های عزت‌مند توزیع می‌شود.

 

وی اظهار کرد: سال گذشته حدود ۹ میلیارد تومان توسط اداره کل امداد جمع آوری شده بود و بیش از ۲۵ میلیارد تومان ارزش گوشتی بود که ۳۶۰ مرکز نیکوکاری امداد تهیه شده بود و پیش بینی ما در مجموع برای امسال هم در مجموعه امداد و هم در مراکز نیکوکاری حداقل ۲۵ درصد رشد را خواهیم داشت.

 

موصلی گفت: به نیابت خیرین فعالیت انجام می‌شود، همه منابع تهیه شده در قالب ذبح شرعی گوسفند انجام می‌شود و گوشت آن بین خانوار‌های تحت پوشش توزیع می‌شود.

 

مدیر کل کمیته امداد فارس اظهار کرد: نیکوکاران گرامی که علاقمند هستند در این طرح شرکت کنند می‌توانند به ادارات کمیته امداد در شهرستان‌ها و یا مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد مراجعه کنند و یا از طریق واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۷۰۹۳۷۶ و شماره حساب ۰۱۰۱۲۷۳۰۷۳۰۰۰ و یا با شماره گیری کد USSD، *۸۸۷۷*۰۷۱# اقدام به شرکت در این طرح داشته باشند و هر کس به هر میزان که توانایی دارد می‌تواند در این طرح خداپسندانه شرکت کند.

 

وی گفت: همچنین جناب عباسی، صاحب کشتارگاه فراهان دام فارس با تقبل تمامی هزینه‌های نگهداری دام، ذبح، ظروف و بسته بندی و ارسال به کمیته امداد استان در طرح نذر قربانی مشارکت داشته است.

حجت الاسلام سید محسن قائمی هم گفت: پویش نذر قربانی است که از ابتدای ماه ذی حجه تا روز عید غدیر خم ادامه دارد و هر عزیزی هر زمان تا قبل از عید سعید غدیر خم اراده کند، می‌تواند در این طرح شرکت کند.

 

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: این برنامه در ۱۳ محل در شیراز و ۴۰ مرکز در استان اجرا می‌شود که همکاران با دقت از لحاظ بهداشتی و ذبح شرعی نظارت دارند، این گوشت ۲۴ ساعت در فریز نگهداری می‌شود و عاری از هر گونه بیماری است و این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که گوشت سالم در اختیار افراد عزت‌مند قرار می‌گیرد.

انتهای خبر/

منبع:پیام خبر

 

نظر شما