شناسهٔ خبر: 67231437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کمیته امداد تیران و کرون خبر داد

کمک ۳ میلیارد ریالی خیران برای توزیع گوشت نذری در تیران

رئیس کمیته امداد تیران و کرون گفت: خیرین به مناسبت عید قربان سه میلیارد ریال برای تهیه گوشت نذری در این شهرستان کمک کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، اردشیر فرخ‌وند بعد از ظهر امروز _دوشنبه، بیست وهشتم خرداد_ در بازدید از مراکز نیکوکاری تیران و کرون و فرآیند بسته‌بندی و توزیع گوشت قربانی اظهار کرد: امسال خیرین در این شهرستان سه میلیارد ریال برای تهیه گوشت قرمز و توزیع در بین نیازمند با کمیته امداد همکاری کردند.

وی افزود: صبح امروز قربانی گوسفندان در کشتارگاه مرکزی تیران انجام و بر اساس کمک‌های جمع‌آوری شده، گوشت قرمز در اختیار مراکز نیکوکاری قرار گرفته تا متولیان این مراکز با بسته‌بندی در بین خانواده‌های نیازمند توزیع کنند.

مدیر کمیته امداد تیران و کرون ادامه داد: بسته‌های یک کیلوگرمی گوشت قرمز توسط مراکز نیکوکاری آماده شده و توزیع آن در حال انجام است.

فرخ‌وند با بیان اینکه حدود چهار هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان هستند، تصریح‌کرد: امکان توزیع گوشت قرمز در بین همه خانواده‌ها وجود ندارد و اولویت به خانوارهای دارای بیمار صعب‌العلاج داده شد.

وی اضافه کرد: بعضی از خیرین نیز به صورت خودجوش با تهیه گوشت نذری، خانواده‌های نیازمند را مورد حمایت قرار داده‌اند.

مدیر کمیته امداد تیران و کرون با بیان اینکه سنت حسنه قربانی در روز عید انجام می‌شود، گفت: در طول سال نیز خیرین در این خصوص با کمیته امداد و مراکز نیکوکاری همکاری می‌کنند.

فرخ وند به مشکلات معیشتی خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و گفت: سیاست‌ها بر توزیع اعتبارات حمایتی برای خودکفایی است تا این خانواده‌ها با ایجاد اشتغال مشکل معیشتی خود را رفع کرده و وابستگی آنان به نهادهای حمایتی کاهش یابد.

وی ادامه داد: حمایت‌های دولتی پاسخگوی نیاز معیشت اقشار آسیب‌پذیر نبوده و خیرین در این خصوص همکاری خوبی دارند، اما خودکفایی خانواده‌ها آنان را از حمایت دور ساخته و به عزت نفس این افراد کمک می‌کند.

مدیر کمیته امداد تیران و کرون خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به خانواده‌های دهک‌های پایین برای اشتغال و کاهش وابستگی به نهادهای حمایتی اختصاص یافت که امسال نیز بر اساس سیاست‌های دولت انجام خواهد گرفت.

نظر شما