شناسهٔ خبر: 67776319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم نداجا در گیلان آغاز شد

رشت- ایرنا- مسئول مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خواهران شاغل، خانواده‌ها، فرزندان و اعضای وابسته نداجا به میزبانی مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی قمربنی هاشم (ع) در شهر منجیلواقع در جنوب گیلان آغاز شد.  

صاحب‌خبر -

ناخدا یکم رضا اژدر روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از ۹۰۰ نفر در مرحله مقدماتی این مسابقات شرکت داشتند که از بین آنان ۳۸۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند و شرکت کنندگان با نظارت داوران منتخب کشوری تا چهارم مردادماه با هم به رقابت می پردازند.

وی تصریح کرد: بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم نداجا در رشته‌های حفظ یک، سه، پنج و ۱۰، ۱۵، ۲۵ جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت ترتیل، تحقیق، مفاهیم در سطوح یک و ۲ و رشته اذان (اختصاصی فرزندان پسر در گروه های سنی کمتر و بالای ۱۵سال) برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در این دوره از مسابقات شرکت‌کنندگانی از کلیه مناطق و پایگاه‌های نیروی دریایی حضور دارند و برگزیدگان به مرحله مسابقات سراسری ارتش جمهوری اسلامی ایران که در نیمه دوم شهریور ماه به میزبانی نیروی هوایی ارتش در مشهد مقدس برگزار می شود، راه می‌یابند.

ناخدایکم اژدر ادامه داد: بازنشستگان نیروی دریایی ارتش نیز می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند در این راستا امسال حدود ۷۰ نفر از بازنشستگان اعلام آمادگی کرده اند که در قالب سامانه آموزش از راه دور می توانند بایکدیگر به رقابت بپردازند.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای افزایش سطح آمادگی نیروهای خود طرح‌های ارزیابی مستمری را اجرا می‌کند و در این راستا بهمن و اسفند سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۴۷ نفر از حافظان قرآن کریم نیروی دریایی ارتش سطح محفوظات خود را ارتقاء دادند. نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ساز و کار انگیزشی که برای این افراد و خانواده‌های آنان پیش‌بینی کرده است حافظانی که در طرح‌های ارزیابی شرکت می‌کنند را به لحاظ سطح محفوظات قرآنی مورد تجلیل و تقدیر مستمر قرار می‌دهد.

وی گفت: امیدواریم ماحصل این تلاش‌ها و اهتمام همکاران نیروی دریایی ارتش در سطح مناطق به ارتقاء توان معنوی در سطح مجموعه نیروی دریایی کمک کند.

نظر شما