شناسهٔ خبر: 67230685 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رهنما سکاندار اداره کل استاندارد لرستان شد

صاحب‌خبر -
رهنما سکاندار اداره کل استاندارد لرستان شد
خبرگزاری آریا- آیین تکریم و معارفه مدیر کل استاندارد استان لرستان پیش از ظهر امروز 27 اردیبهشت با حضور مهندس جناب ،مدیر کل محترم سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و آقای احمدی مقدم، معاون محترم امور استان‌ها و سازمان ملی استاندارد ایران و همچنین آقای آقا بابایی، مشاور مدیر کل دفتر بازرسی به شکایات و ارزیابی عملکرد سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.

در این آیین با ابلاغ حکم ،آقای مرتضی رهنما به عنوان مدیر کل اداره استاندارد منصوب و از تلاش‌ها و خدمات دکتر وحید والیزاده تشکر و قدردانی شد.

دکتر جناب گفت: آقای والی‌زاده نام استاندارد را وارد ادبیات رسانه‌ای استان کرد و در منصب جدید خود به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان خوش درخشیده است .

وی با اشاره به دانش وتجربه و کارنامه درخشان آقای رهنما افزود: استاندارد یک مشاور امین در کنار مجموعه اقتصادی استان است امید است آقای راهنما با وجود سابقه کار مرتبط خود بتواند زمینه را برای ورود به بازار جهانی فراهم کند.

وی در ادامه بیان کرد: برای توسعه اقتصادی استان گام‌های بلندی در حوزه های سرمایه‌گذاری خارجی، سرمایه‌گذاری دارویی و سرمایه‌گذاری گردشگری برداشته شده است.

دکتر جناب با اشاره به صنعت جهش تولید قرارگاه فرماندهی تشریح کرد: اقدامات کاربردی زیادی در بحث تولید و اشتغال به درخواست دکتر شفقت برای استان تعریف شده  که امید است با همکاری اداره کل استاندارد استان در برگزاری کلاس‌های متناسب شاهد اثرگذاری مثبت آنها باشیم.


تبلور و تجلی موفقیت در ظهور و بروز آن است

دکتر آقا بابایی با اشاره به تاثیرات شگفت انگیز استاندارد در حوزه اقتصاد بیان کرد: اداره کل استاندارد با  دادن مشاوره به تولید کنندگان  باید تسهیل کننده و ریل گذار چرخه تولید باشد.

وی در ادامه بیان کرد : چشم اندازهایی برای سازمان استاندارد ترسیم شده است که یکی از آنها با ورود استاندارد به نظام بین الملل برآورده شده ودیگری با ایجاد تغییر و تحول اساسی در نظام استاندارد داخلی تحقق می پذیرد.

در ادامه بیان کرد: نظام استاندارد باعث حفظ سرمایه مردم می‌شود، چرا که با خرید محصول با کیفیت تامدتها از آن استفاده می‌شود بنابراین با ایجاد تعامل بین تولید کننده و خریدار ما شاهد تولید مستمر و حفظ سرمایه می‌شویم.

دکتر آقا بابایی در پایان با اشاره به اینکه آینده نگری از ملزومات استاندارد است، افزود: سازمان ملی استاندارد شغل و کار و کارکردش مدل دانش افزایی است که تحت تاثیر تجربه قرار دارد و با وجود رویکرد پژوهش محوری موجب می شود برای آینده پله بسازیم وارد عرصه‌های بالاتر شویم.


سلامتی ایمنی و بهداشت در سایه استاندارد محقق می‌شود

مدیر کل استاندارد استان لرستان بیان کرد: خدا را شاکرم که به عنوان خدمتگزار قومی انتخاب شده ام که نماد نظم و انضباط و غیرت در کشور هستندو ضمن قدر دانی از زحمات دکتر والی زاده از  دکتر شفقت به خاطر نگاه ویژه به بخش صنعت و تولید استان تشکر کرد.

مرتضی رهنما تشریح کرد: استاندارد نقطه اشتراک منافع وتولیدات ِمصرف کنندگان ،تولید کننده‌ها و حاکمیت است چرا که با تعهد خود به شکل نماد استاندارد بر روی کالاها حافظ منفعت مصرف کنندگان است و حیات اقتصادی واحدهای تولیدی را بین مشتریان تضمین می‌کندهمچنین با توجه به اینکه حاکمیت و دولت توسعه پایدار می‌خواهد،در سایه استاندارد بهره وری و کاهش ضایعات موجب دفاع از حیثیت بین المللی در مراکز عرضه جهانی کالا می شود.

وی در ادامه بیان کرد: در استاندارد هر سه قوه یکجا جمع شده است به گونه‌ای که هم قانون گذاری هم نظارت و اجرا و هم قضاوت در دست سازمان ملی استاندارد است.

وی افزود: در استان لرستان‌ و در تمام استان‌های کشور سازمان استاندارد در کنار تولید کنندگان  است و به عنوان مشاور نقش روان کننده و چابک کننده را برای واحد های تولیدی اجرا می کند .

مرتضی رهنما در پایان بیان کرد: همه اتفاقات به دست نیروهای انسانی با خودشناسی محقق می‌شوند وهماهنگی علم و عمل  با بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی مثل اندیشه ،علم و انگیزه،کار میسر می شود.

نظر شما