شناسهٔ خبر: 67349967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سازمان‌های مردم‌نهاد بازوان مدیریت شهری در حکمرانی شهری

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج خواستار توجه ویژه مدیریت شهری به سازمان های مردم نهاد به عنوان مطالبه گران با تجربه علمی و اجرایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تسنیم از کرج،  جلسه هم‌اندیشی تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج با سازمان های مردم نهاد صبح امروز در شورای شهر این کلانشهر  برگزار شد و ضمن آن علیرضا رحیمی، استفاده از سمن ها،انجمن ها و اساتید دانشگاهها با توجه به تجربه اجرایی وسابقه علمی آنان را به عنوان جواهری برای حکمرانی شهری ارزیابی کرد.

رحیمی اظهار کرد: ارتباط دولت، جامعه و بخش خصوصی سه عامل ایجاد حکمرانی شهری است که باید با همفکری و تعامل جهت رفع مشکلات شهری و زیست پذیری مطلوب شهروندان اقدام کنند.

وی افزود: نگاه جدید علمی در کنار بهره گیری از  نظرات مردمی باید جایگزین مدیریت سنتی و قدیمی شود.

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه مدیریت شهری باید از نظرات سمن ها وانجمن ها برای رشد و شکوفایی شهر و  شهروندان عزیز بهره گیرد، اضافه کرد: شورای ششم تلاش کرد در سه سال متوالی از نقطه نظرات و مشارکت شهروندان در برنامه ریزی مشارکتی برای پروژه های کلان شهری و مشکلات محلات زندگی و شهر خود استفاده کند.

این مسئول اضافه کرد: بر همین اساس در سال 1402 با مشارکت مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر بیش از سیصد مورد طرح از درون این نظرات احصاء شد که یکصد و سی مورد  آن در بودجه سال جاری مورد توجه قرار گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر، این مشارکت شهروندان در برنامه ریزی مشارکتی را نشان از علاقمندی آنان در حکمرانی شهری دانست و یادآور شد:نقش دستگاه های مردم نهاد، مطالبه گری ست و تمایل شورا بر این است که نشست های مستمر و ماهانه با موضوع مشخص در باب مدیریت شهری برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما