شناسهٔ خبر: 67230255 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس کمیته بانوان ستاد پزشکیان در فارس:

راهی جز کنشگری مدنی برای رسیدن به آینده‌ای روشن وجود ندارد

رئیس کمیته بانوان ستاد پزشکیان در فارس: رئیس کمیته بانوان ستاد پزشکیان در استان فارس گفت: انتخابات پیش‌رو فرصتی ایجاد شده تا دوباره جامعه عرض اندام کرده و قدرت خود را به روشی مسالمت آمیز به همگان نشان دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مریم سروش با اشاره به اینکه سیاست حذف، اشتباه ترین و ویرانگر‌ترین راهبرد تعامل در فضای اجتماعی و سیاسی است که راه خشونت و رادیکالیسم را باز می‌کند، افزود: می‌دانیم که نباید انتظار معجزه داشت، می‌دانیم که نسبت به سال 76 فضا بسیار تنگ‌تر و اختیارات دستگاه اجرایی بسیار کمتر است.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی با بیان اینکه وضعیت کشور بسیار نابسامان‌تر و جامعه مدنی بسیار ضعیف تر است، ادامه داد: آینده از کنش یا بی عملی ما متاثر می شود اما آنگونه که امروز فکر می کنیم و امید داریم در آینده تبدیل به واقعیت اجتماعی خواهد شد.

سروش افزود: راهی که در پیش است بسیار طولانی و دشوار است و پایداری و ممارست بسیار می خواهد اما می‌دانیم که کنشگری زنان و جوانان بسیار موثرتر از هر گروه اجتماعی دیگری است.

رئیس کمیته بانوان ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان فارس معتقد است هیچ راهی جز کنشگری مدنی، قوی کردن زیست انجمنی جامعه و گفت‌وگوی مستمر همه گروه‌های اجتماعی ایران برای رسیدن به آینده‌ای روشن وجود ندارد. 

این فعال سیاسی و اجتماعی اظهار کرد: نباید از مصادره میزان مشارکت به نفع گروه خاصی ترس داشت؛ چون معنای هر رای مشخص است و هم مردم و هم جهان پیام و معنای آن را درک می کنند. همانطور که در انتخابات های گذشته پیام رای دادن یا رای ندادن به خوبی درک شده و تبلیغات یا تفسیرهای یک سویه بر رفتار گروه‌های داخل یا خارج سایه نیانداخته و هیچ کس را فریب نداده است.

رئیس کمیته بانوان ستاد پزشکیان در استان فارس با تأکید بر لزوم کنش‌گری بانوان در جامعه خاطرنشان کرد: اکنون زنان که همواره و بخصوص در دو سال گذشته تلاش خواهند کرد، نقش خود را در آینده ایران بازی کنند.

وی تأکید کرد: زن نماینده همه گروه‌های حاشیه‌ای دیده نشده و بی صدایی است که در جامعه مطالبه دیده شدن دارند؛ از جمله زنان، قومیت‌های حاشیه‌ای، طبقات و اقشار بی‌صدا.

سروش با بیان اینکه زندگی حکایت از زیست جهان انسانی و آزادی دارد که اکنون با دست اندازی سیستم رسمی اقتصادی و سیاسی محدود شده و در تنگنا قرار گرفته و نیاز به نفس کشیدن و آزادی دارد، ادامه داد: آزادی، مطلوب و هدف همه جنبش های انسانی، حق اساسی انسانها و جوامع و مهمترین روش رسیدن به زندگی و خود آزادی است؛ آزادی هم در مقصد است و هم روش رسیدن به رشد و توسعه.

انتهای پیام/

نظر شما