شناسهٔ خبر: 67208118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

پزشکیان شایسته‌ترین فرد برای تصدی کرسی ریاست‌ جمهوری است

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛ نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از رد صلاحیت آقای لاریجانی در این دوره، باید این را صادقانه بگویم که اگر آقای پزشکیان تأییدصلاحیت نمی شدند، بنده اگر سر صندوق رأی می‌رفتم رأی خود را سفید می‌انداختم.

صاحب‌خبر -

بهمن طاهرخانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین گفت: در  کارزار انتخابات با تصمیم خودم و با تماسی که با اقای لاریجانی داشتم در نظر داشتم که حامی دکتر لاریجانی باشم حتی در دوران انتخابات ریاست جمهوری پیشین، حدود یک سال پیش از انتخابات با ایشان دیدار داشتم و اعلام کردم که یک فرد روستایی هستم ولی قول می‌دهم که اگر در انتخابات شرکت کردند با جان و دل در کنارشان فعالیت کنم.

وی ادامه داد: از نگاه من اقای لاریجانی به نظام جهانی و تعاملات جهانی مسلط هستند.  فهم ادبیات و گفتمان بین المللی را دارند و در همان دیدار گفتم که فکر نمی کنم اقای لاریجانی تأیید شوند، رییس دفتر ایشان در آن زمان از من سوال کردند که به چه منظور این دیدگاه را دارم و این گفت‌وگو در زمانی انجام می‌شد که ۱۰ یا ۱۵ ماه تا انتخابات باقی بود.

طاهرخانی مطرح کرد: من یک دانش آموخته حقوق هستم و خیلی بر اشکال سیاسی مسلط نیستم، ماکیاولی در کتاب پادشاهی می‌گوید،  نیکی کردن بدترین سیاست‌ها است و در سیاست، شرافت معنا ندارد ولی دیدگاه من به افلاطون که می‌گوید حاکمان باید حکیم باشند و حکیمان باید حاکم باشند، نزدیک است.

وی توضیح داد: بعد از رد صلاحیت آقای لاریجانی در این دوره، باید این را صادقانه بگویم که اگر آقای پزشکیان تأییدصلاحیت نمی شدند، بنده اگر سر صندوق رأی می‌رفتم رأی خود را سفید می‌انداختم.

طاهرخانی عنوان کرد: صریحا می‌گویم این سیاست بازی‌هایی که متأسفانه غل و غش ١٠٠ درصد در آن وجود دارد و خمیرمایه بحث‌های سیاسی کشور ما است؛ برازنده کشور و نظام اسلامی ما نیست.

وی گفت: بنده در مجلس هم از آقای پزشکیان حمایت کردم و امروز هم به‌عنوان یک حقوق‌دان و نه یک چهره سیاسی و نیز به عنوان یک شهروند و کسی که مطالعه در موضوع سیاست که با بحث های حقوقی ملازمه دارد، اعلام می‌کنم که آقای پزشکیان شایسته‌ترین فرد برای این عرصه است.

انتهای پیام/

نظر شما