شناسهٔ خبر: 67229850 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نشست رهبران اتحادیه اروپا برای تعیین سرنوشت پست‌های کلیدی

رهبران اتحادیه اروپا برای تعیین سرنوشت پست‌های کلیدی در بروکسل نشست برگزار می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، رهبران اتحادیه اروپا قرار است امروز -دوشنبه- نشست ویژه در بروکسل برگزار و درباره تعیین سمت‌های بالا در این اتحادیه گفت و گو کنند.

طبق این گزارش، «اورسولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا و سیاستمدار آلمانی از حزب راست میانه «اتحادیه دموکرات مسیحی» به دنبال حمایت برای کسب دومین دوره ریاست در این کمیسیون است.

حزب «مردم اروپا»، گروه فون در لاین در پارلمان اروپا توانست در انتخابات پارلمان اروپا که در ماه جاری برگزار شد، به پیروزی آشکاری دست یابد و همین امر شانس وی را برای پیروزی جهت ریاست در دومین دوره پنج ساله افزایش می‌دهد.

این در حالی است که فون در لاین همچنان به حمایت چند گروه سیاسی دیگر در پارلمان و همچنین حمایت اکثریت رهبران اتحادیه اروپا نیاز دارد.

«اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان شنبه گذشته گفت: «پس از نتایج انتخابات همه چیز نشان می‌دهد که اورسولا فون در لاین برای دومین بار در مقام ریاست کمیسیون اروپا پیروز خواهد شد».

همچنین این احتمال وجود دارد که درباره ریاست بعدی شورای اروپا و سمت مسئول سیاست خارجی اتحادیه نیز در نشست امروز رهبران اروپا بحث و گفت‌وگو شود.

در حال حاضر «آنتونیو کاستا»، نخست‌وزیر پیشین پرتغال نامزد احتمالی برای پست ریاست شورای اروپا و «کایا کالاس»، نخست‌وزیر استونی نیز نامزد احتمالی برای سمت مسئولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا محسوب می‌شوند.

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما