شناسهٔ خبر: 67381170 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چین بار دیگر توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه را خواستار شد

تهران- ایرنا- نماینده دائمی چین در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت از رژیم صهیونیستی خواست تا حملات خود را به غزه پایان دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه گلوبال‌تایمز، فو کونگ روز گذشته به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره مسئله فلسطین، اظهار داشت: پکن از همه طرف‌ها می‌خواهد با خویشتن‌داری و پرهیز از هرگونه اقداماتی که می‌تواند تنش‌ها را تشدید کند، جلوی ایجاد یک فاجعه بزرگ را در خاورمیانه بگیرند.

وی افزود: چین از اسرائیل می‌خواهد که به درخواست‌های جامعه جهانی برای توقف فوری عملیات نظامی خود در غزه و توقف مجازات دسته جمعی مردم این باریکه توجه کند.

به گزارش ایرنا، پیشتر مقام های چینی توقف حملات رژیم صهنویستی به نوار غزه را خواستار شده بودند. پکن همچنین از تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس و عضویت زودهنگام این کشور در سازمان ملل متحد حمایت می‌کند.

پس از گذشت بیش از هشت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود و به تازگی کشمکش و اختلاف میان فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم بالا گرفته است.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

نظر شما