شناسهٔ خبر: 67229377 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

گزینه‌های ضعیف به درویش معرفی شدند

چند بازیکن پرسپولیس حامی و همراه پروژه‌های دلالی/ سرمربی آژاکس تنها گزینه جذاب!

بازیکنان پرسپولیس در مواردی به شکلی عجیب، حامی و همراه پروژه‌های دلالی برای معرفی سرمربی به باشگاه هستند.

صاحب‌خبر -

چند بازیکن پرسپولیس حامی و همراه پروژه‌های دلالی/ سرمربی آژاکس تنها گزینه جذاب!

به گزارش تابناک ورزشی، با وجود جدایی اوسمار ویرا از پرسپولیس در پایان لیگ و پس از قهرمانی این تیم، باشگاه هنوز نتوانسته برای هدایت سرخپوشان در فصل آتی، به گزینه مناسبی برسد.

در مذاکرات اولیه باشگاه با مربیان مختلفی با سبک‌های مختلف مذاکره کرده که این سبک برای یافتن مربی، شبیه به ضرب المثل «هر چه پیش آید، خوش آید» است و یعنی باشگاه بدون فلسفه خاصی به مذاکرات با مربیان ادامه می‌دهد. البته طبیعی است که هیچکدام از این مذاکرات به صورت رسمی از سوی باشگاه تأیید نشود، اما نداشتن فلسفه در انتخاب سبک مربی یا بدون برنامه بودن باشگاه را نشان می‌دهد یا دلال‌ها از نفوذ ویژه‌ای در پروژه انتخاب مربی برخوردارند.

به طور مثال در خبرهای ضد و نقیضی که در خصوص مذاکرات با دراگان اسکوچیچ مطرح شد، صحبت از پیشنهاد ۱.۵ دلاری این مربی کروات به پرسپولیس بود. هرچند اسکوچیچ در حال حاضر هدایت تیم ملی زیر ۲۱ سال کرواسی را به عهده دارد و شرایط خوب این تیم برای صعود به یورو هم می‌تواند برای آینده مربیگری او در کشورش مؤثر باشد. با این حال اسکوچیچ هیچگاه مربی یک میلیون دلاری نبوده که در صورت صحت چنین پیشنهادی، نقش دلال‌ها در مذاکرات را پررنگ می‌کند. البته این مسئله هم به میان آمد که چند بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس که در پروژه کودتا علیه اسکوچیچ در تیم ملی نقش داشتند، راضی به حضور او روی نیمکت سرخپوشان نیستند.

گزینه دیگری که به پرسپولیس لینک شده، نبیوشا یوویچ، سرمربی اهل مونته‌نگرو است که در فوتبال آسیا نیز سابقه مربیگری دارد. با سابقه قهرمانی در الفیصلی اردن و الشرطه عراق که به سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ برمی‌گردد. یوویچ پس از موفقیت در اردن و عراق، در لیگ ستارگان قطر با تیم الاهلی بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ به موفقیتی نرسید و فصل گذشته نیز در خورفکان امارات ناکام مطلق بود که ۱۲ شکست در ۲۱ بازی را به ثبت رساند.

جالب اینکه مذاکرات باشگاه پرسپولیس با یوویچ بسیار هم جدی شده بود و دلال‌ها موفق شده بودند این مربی ناکام را با مبلغی نزدیک به یک میلیون دلار به نیمکت سرخپوشان نزدیک کنند که واکنش‌های رسانه‌ای و هواداران باعث عقب‌نشینی موقت باشگاه شد. با این حال پروژه نفوذ دلال‌ها به قلب مذاکرات با مربیان آنقدر جدی بوده که چند بازیکن مطرح پرسپولیس یوویچ را گزینه‌ای مناسب برای نیمکت این تیم می‌دانستند و به دنبال بسته شدن قرارداد او بودند. تلاش این بازیکنان آنقدر عجیب بود که گویا حمایت و همراهی آنها با پروژه دلالی برای خودشان هم نان و آبی دارد، در غیر این صورت چنین حمایتی از یک مربی ناکام نمی‌تواند عادی باشد.

حالا نام دیگری که برای مربیگری در پرسپولیس مطرح شده، یان فنت‌شیپ است. سرمربی هلندی فصل گذشته آژاکس که توانست این تیم ریشه‌دار اروپایی را از وضعیت بحرانی در لیگ کشورش خارج کند و به رتبه پنجم برساند. فنت شیپ فصل گذشته قرار بود به عنوان مدیر فنی آژاکس انتخاب شود که در آن مقطع همسرش را در مبارزه با سرطان همراهی می‌کرد، اما پس از اخراج موریس اشتاین، سرمربی این تیم شد تا در پایان فصل به عنوان مدیر فنی آژاکس ادامه فعالیت بدهد.

با این حال گفته می‌شود حالا فنت‌شیپ گزینه جدی برای هدایت پرسپولیس است که فصل آینده یکی از نمایندگان ایران در لیگ نخبگان آسیا خواهد بود، اما به شرطی که باشگاه بتواند توقعات مالی و امکانات مدنظر ملی‌پوش سال‌های دور هلند را برآورده کند. در این صورت می‌توان گفت پرسپولیس انتخابی هوشمندانه و جذاب داشته که فلسفه فوتبال هجومی او با سیستم ۳-۳-۴ به فلسفه پرسپولیس به خصوص در یک دهه اخیر شباهت دارد که منجر به هفت قهرمانی و دو نایب قهرمانی سرخپوشان شده است.

نظر شما