شناسهٔ خبر: 67219855 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مذاکره پرسپولیس با گزینه غیرمنتظره؛ سرمربی هلندی در لیست سرخ‌ها

جدیدترین گزینه‌ای که رضا درویش و دیگر نفرات تصمیم‌گیرنده برای هدایت پرسپولیس روی آن زوم کرده‌اند، سرمربی سابق آژاکس است که کارنامه جالب توجهی نیز در اختیار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بعد از اعلام اسامی متفاوت برای جانشین اوسمار ویرا، اکنون گزینه جذابی روی میز رضا درویش قرار گرفته تا او را به فکر بیاندازد. گزینه‌ای که احتمالا با اقبال خوبی از سوی هواداران این تیم نیز به واسطه کارنامه پرباری که در اختیار دارد، همراه باشد.

به گزارش ورزش سه، "یان فنت شیپ" مربی 60 ساله هلندی اکنون نزدیک‌ترین و جذاب‌ترین اسمی است که به باشگاه پرسپولیس معرفی شده تا مدیران این تیم به دنبال بررسی شرایط کلی این انتقال باشند. این در حالی بود که باشگاه پرسپولیس پیش از این مدعی شده بود برای انتخاب سرمربی خود بودجه‌ای نزدیک به 600 هزار دلاری در نظر گرفته بود و بعید به نظر می‌رسد فنت شیپ با این مبلغ راضی به مذاکره ابتدایی نیز باشد. اما پیگیری خبرنگار ورزش سه نشان می‌دهد پست روز گذشته اسپانسر این باشگاه و وعده همراهی با سرخ‌ها و هواداران این تیم برای انتخاب سرمربی مطرح خارجی بی ارتباط به این موضوع نباشد و گفته می‌شود آنها قصد دارند بخشی از هزینه این انتقال را متحمل شوند.
فنت شیپ از 1981 تا 1992 عضو آژاکس بود و در ۲۷۳ مسابقه ۲۹ گل برای آنها به ثمر رساند و سابقه حضور در فوتبال آسیا و هدایت تیم ملبورن سیتی استرالیا را نیز در کارنامه دارد.

اما بهتر است اکنون به اتفاقی که این سرمربی 60 ساله به تازگی آن را به عنوان یک چالش بزرگ پشت سر گذاشت بپردازیم: فنت شیپ هفت ماه قبل و در انتخابی جالب توجه توسط مدیران آژاکس در روزهایی که این تیم با تحمل 5 شکست پیاپی و در اتفاقی عجیب در قعر جدول لیگ این کشور حضور داشت، هدایت آن را برعهده گرفت. او البته توانست از این شرایط با موفقیت مدنظر مدیران آژاکس خارج شود و در نهایت تیم را تا رتبه پنجم جدول بالا بکشد. او در طول دوران هدایت این تیم موفق به کسب شانزده برد، 10 تساوی و شش شکست شد و با سیستم هجومی موردعلاقه‌اش در سیستم 3-3-4 به میانگین امتیاز 1.81 دست یابد تا آژاکس را از بحران خارج کند و در نهایت جای خود را به فرانچسکو فاریوری داد.

فنت شیپ 41 بازی ملی در هلند در دوران بازی پشت سر گذاشته در دوران سرمربیگری مارکو فن باستن نیز به عنوان دستیار وی سابقه حضور در جام جهانی 2006 آلمان و همچنین یورو 2008 را دارد. فنت شیپ همچنین سابقه حضور در گوادالاخارا مکزیک، ملبورن استرالیا، تونته و زووله هلند را نیز دارد. او در دوران بازیگری خود در آژاکس و در پست وینگر که 9 سال به طول انجامید چهار قهرمانی لیگ هلند، یک قهرمانی یوفا و سوپرکاپ اروپا را کسب کرد. در دوران ملی نیز او با هلند موفق به قهرمانی در جام ملت‌های 1988 شده است و سابقه حضور در دو جام جهانی 1988 و 1990 را نیز در کارنامه دارد تا موزه افتخارات فردی پر باری را به خود اختصاص دهد.

باید دید این گزینه که تا این لحظه از حیث شرایط مالی مدنظر باشگاه پرسپولیس به عدد مدنظر سرخ‌ها نزدیک است و از کارنامه قابل توجهی نیز برخوردار است، به توافق با آنها دست خواهد یافت یا بار دیگر هواداران این تیم باید در انتظار گزینه دیگری باشند.

258 258

نظر شما