شناسهٔ خبر: 67229301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قربانی عشق در ره او

اصفهان- ایرنا- قربان، عید بندگی، یادآور جرات ابراهیم(ع)، طاقت اسماعیل(ع)، تعبد به درگاه معبود و دل بریدن از هر چه آدمی را از او می‌ستاند، است.

صاحب‌خبر -

عید سعید قربان همان عید تزکیه، ذبح منیت ها، تسلیم محض در برابر پروردگار بودن، یادآور آزمایش دشوار حضرت ابراهیم (ع) و نویدبخش برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن است.

قربان، یادآور تعبد به درگاه عبودیت، پیام اصلی آن تسلیم محض در برابر امر خداوند و زدن دست رد به همه تعلقات دنیوی و خواهش های نفسانی در راه کسب رضای خالق هستی است.

این عید به باورمندانش می‌آموزد که برای رسیدن به عشق جاودانه باید جسارت قربانی کردن عشق‌های دنیوی را داشت، بدون آن که دست‌ها و دل ها از تردید بلرزد.

امروز، ظواهر دنیوی به یک باره رنگ می‌بازد، انسان‌های خاکی با ایمان از حصار بندگی رهایی می‌یابند و بیش از هر زمان دیگری به پروردگار و معبود خویش نزدیکتر می‌شوند.

در چنین روزی ابراهیم(ع) توانست به قدرت پروردگار ایمان داشته باشد و چاقو بر گردن اسماعیل(ع) دُردانه‌اش بگذارد، آری! برای رسیدن به بهترین، باید جسارت گذشتن از عزیزترین را داشت، این عزیزترین‌ها برای هر فردی متفاوت است و درجه خاصی از جسارت را می‌طلبد.

پروردگارا! تو را شکر می‌گوییم که فرصتی دوباره دادی تا عید قربان دیگری را تجربه کنیم و بتوانم شکوه بندگیمان را در نماز این عید اثبات کنیم.

مهربانا! به لطف این روز سعید و عید مبارک، به بندگان مومنت قدرت ده تا بتوانند قربانی کنند هر آنچه در وجودشان را که تو نمی‌پسندی.

به گزارش ایرنا، مردم کشورمان از جمله استان اصفهان با برگزاری آیین های خاص این عید را گرامی داشتند و صبح امروز (دوشنبه) با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه ها و اماکن مذهبی استان، نماز پرشکوه عید سعید قربان را اقامه کردند.

روز دهم ماه ذی‌الحجه مصادف با عید قربان یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است که حجاج در این روز به قربانی کردن می‌پردازند و آن را میان نیازمندان توزیع می‌کنند.

این روز یادآور فداکاری و ایثار ابراهیم(ع) در راه رضای معبود و تسلیم و ایمان اسماعیل(ع) در قربانگاه عشق است.

نظر شما