شناسهٔ خبر: 67228563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

بخشدار محمدیه در گفتگو با بسیج؛

ویژه برنامه های غدیری در طول دهه امامت و ولایت در مساجد، بوستان ها و معابر بخش محمدیه برگزار می شود

آخوندی از برگزاری ویژه برنامه های ایام غدیر و توزیع اطعام غدیر در تمام روزهای دهه امامت و ولایت در مساجد، بوستان ها و معابر بخش محمدیه خبر داد.

صاحب‌خبر -

قزوین_ محسن آخوندی بخشدار محمدیه در گفتگو با بسیج اظهار کرد: برنامه های ایام غدیر امسال در راستای تصمیمات ستاد غدیر شهرستان و برنامه ریزی بخشی در ۲۰ مسجد شهری و روستایی و همچنین بوستان ها، معابر و هیأت های مذهبی باشکوه خاصی برگزار خواهد شد.

وی افزود: تمام تلاش مجموعه ستاد شهرستان و بخش محمدیه رقم زدن ایام خوب، با حضور مردم و استفاده از این ظرفیت عظیم مردمی برای زنده نگهداشتن فلسفه غدیر می باشد .

بخشدار محمدیه افزود: با تاکید فرماندار شهرستان و با استفاده از رهنمودهای ائمه جمعه الوند و محمدیه، شهرداران و دهیاران با همراهی ویژه شوراهای اسلامی شهر و روستا در کنار مردم، هیات های مذهبی و هیأت امنای مساجد هستند و نیروی پرتوان بسیج و سپاه نقش محوری در برنامه های امسال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دهیاران و شوراهای اسلامی نیز همگام با شهرها پلی کار غدیر هستند، افزود: در این راستا باید همه دستگاه‌ها پای‌کار باشند تا این مراسمات به‌خوبی و با حضور پرشور مردم برگزار شود.

وی گفت: آذین بندی سر در منازل در شهرها و روستاها و ادارات و اطلاع‌رسانی از برگزاری مراسم می تواند بر رونق بخشی برنامه ها کمک کند.

آخوندی با اشاره به جشن روز غدیر در محمدیه و همچنین برپایی جشن خیابانی در شب عید غدیر در مهرگان به عنوان شاخص ترین برنامه های عید، افزود: باید برنامه‌ها توسط دبیرخانه ستاد شهرستانی و بخش محمدیه هماهنگ شود و همگان در برگزاری باشکوه جشن عید غدیر خم همراهی کنند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین جشن عید غدیر در شهرهای شریف آباد و بیدستان و برخی روستاها نیز برنامه ریزی شده و تاکید داریم برنامه ها باید به صورت مردمی برگزار شود و تلاش کنیم جشن بزرگ غدیر در شهرستان البرز و بخش ماندگار باشد.

بخشدار محمدیه تصریح کرد: در جلسات ستادی توسط ائمه جمعه شهرستان تاکید شده و نیاز است مبلغین دینی در سطح شهرستان از همه ظرفیت‌های فرهنگی جهت بصیرت افزایی حادثه غدیر و آگاهی بیشتر استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار پرس غذا در شهرها و روستاهای بخش محمدیه طبخ و بین مردم توزیع شده است و پیش بینی می شود امسال بحث پخت اطعام در بخش با طبخ بیش از ۲۰ هزار پرس با همکاری همه مردم تهیه و توزیع شود و در این زمینه در جلسات مختلف برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

وی در پایان تاکید کرد: سال گذشته برنامه عید بزرگ غدیر فقط محدود به شب و روز عید بود، لیکن امسال برنامه ریزی شده با همراهی مساجد، هیأت های مذهبی، شهرداری ها و دهیاری ها، در تمام شب ها و روزهای دهه امامت و ولایت برنامه اجرا شود و اطعام نیز در مساجد صورت گیرد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

نظر شما