شناسهٔ خبر: 67228550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لزوم توجه به معیشت محله‌های کمتر برخوردار

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم توجه به معیشت محله‌های کمتر برخوردار در کنار بازسازی محله‌ها، گفت : برخی خانه‌های تاریخی که در بافت‌های فرسوده‌اند، می‌توانند با کمی تعمیر و نوسازی به محلی برای تردد گردشگران تبدیل شوند و محلی برای کسب درآمد باشند.

صاحب‌خبر -

صحرایی استاندار کرمانشاه گفت: بسیاری خانه‌های تاریخی می‌توانند اقامتگاه سنتی شوند و ضمن احیا و نوسازی این اماکن، فرصتی برای اشتغال جوانان محلات کمتر برخوردار فراهم کنند.

وی ادامه داد: گلوگاه موفقیت ما در احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد حضور میراث فرهنگی است و تا وقتی وزارت میراث فرهنگی پای میز نیاید و در این زمینه ورود نکند، شتاب لازم برای احیای این بافت‌ها حاصل نمی‌شود.

صحرایی با تاکید بر لزوم افزایش دسترسی در محله‌های کمتر برخوردار، گفت: این کار با جدیت توسط شهرداری در حال انجام است، اما ما به بسته‌های تشویقی در بحث تملک و همراهی سایر دستگاه‌ها نیاز داریم که کار را سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت‌گرفته در حوزه نهضت ملی مسکن، طرح جوانی جمعیت، احیای بافت‌های فرسوده، رفع معضل بیکاری و ... در استان، گفت: زمانی که به استان آمدم فقط ۱۰ درصد زمین لازم برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن تامین شده بود و جزو استان‌های ته جدول بودیم، اما امروز به جمع ۱۰ استان برتر آمده‌ایم. در بحث جوانی جمعیت جزو پنج استان برتر و در طرح احیای بافت‌های فرسوده جزو ۱۰ استان برتر قرار گرفته‌ایم.

صحرایی به روند کاهشی نرخ بیکاری استان اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی در این حوزه شده، اما، چون فاصله با میانگین کشوری زیاد است، هنوز راه طولانی در پیش داریم .

نظر شما