شناسهٔ خبر: 67327539 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تدوین سند توسعه گردشگری استان کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای تدوین سند توسعه گردشگری استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اقدام وزارت میراث فرهنگی جهت تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری ایران، گفت: برنامه ریزی برای تدوین برش استانی این سند نیز در استان کرمانشاه آغاز شده است. 

وی افزود: حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح مطالعاتی تدوین سند توسعه گردشگری استان تخصیص داده شده تا در گام اول مطالعات لازم درخصوص وضعیت موجود، شناسایی نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهدید‌ها و ... در حوزه گردشگری استان صورت گیرد. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: این سند با هدف رسیدن به توسعه پایدار گردشگری تدوین خواهد شد و در آن نقش همه دستگاه‌های ذیربط در توسعه گردشگری استان مشخص خواهد شد. 

وی تاکید کرد: گردشگری مسئله‌ای کاملا فرابخشی است و اگر می‌خواهیم به عنوان یک اولویت برای توسعه استان به آن نگاه داشته باشیم، باید همه دستگاه‌های ذیربط با محوریت میراث فرهنگی در این حوزه نقش آفرینی داشته باشند، به همین دلیل در تدوین سند توسعه گردشگری استان همه دستگاه‌ها باید همکاری داشته باشند. 

فرمانی در ادامه با بیان اینکه این سند افق حداقل ۱۰ ساله گردشگری استان را ترسیم می‌کند، خاطرنشان کرد: در این سند، برای مدیریت گردشگری استان، فضا‌های کسب و کار در آن، زیرساخت‌ها، نیروی انسانی، فرهنگ سازی، تبلیغات و بازاریابی برنامه خواهیم داشت. 

وی عنوان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، مطالعات تدوین سند توسعه گردشگری استان تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید و پس از آن کار تدوین سند آغاز می‌شود.

نظر شما