شناسهٔ خبر: 67227738 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

گروگان‌گیری خونین در زندان روسیه

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: چند زندانی در یک زندان روسیه در حین تلاش برای فرار دو نگهبان را به گروگان گرفتند. نیروهای امنیتی با حمله به زندان چند زندانی را کشتند و نگهبانان را آزاد کردند. مقامات روسیه گفته‌اند که آن‌ها تروریست‌های داعشی بودند.
در زندانی واقع در روستوف در جنوب روسیه، چند زندانی در جریان تلاش برای فرار، دو نگهبان را به گروگان گرفتند. در پی آن نیروهای امنیتی این کشور وارد عمل شدند و "تروریست‌های داعش" را کشتند، نگهبانان را آزاد کردند و به گروگانگیری پایان دادند.به گفته مقامات روسیه، دو گروگان بدون هیچ آسیبی آزاد شده‌اند. در رسانه‌های روسیه ویوئویی ضبط شده از یک تیراندازی انتشار یافته است.گروگان گیران از قرار معلوم تروریست‌های داعش بوده‌اند. در ویدئویی که در رسانه‌ها منتشر شد، آنها گفته‌اند که به این جریان تروریستی تعلق دارند. سه نفر از این افراد به دلیل تلاش برای بمب‌گذاری در حبس به سر می‌بردند. به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، این گروگان‌گیری از ماه‌ها پیش تدارک دیده شده بود.این افراد که به چاقو و تبرهای آتشنشانی مسلح بودند، خواستار فرار خود در قبال آزادی گروگان‌ها شده بودند. آنها  پنجره‌های میله‌دار بلوک سلول خود را تخریب کردند و سپس به اتاق‌های کشیک نگهبانان راه پیدا کردند.
 زندانیان خواستار خودرو و عبور آزاد شده بودند. یکی از گروگان‌گیران در شبکه‌های اجتماعی نشان داده شد که چاقو را در کنار یکی از گروگان‌ها تکان می‌دهد. زندانی گروگان‌گیر یک پیشانی‌بند با نشانی که داعش از آن استفاده می‌کند بر سر داشت.در روسیه حملات متعددی صورت گرفته که داعش آن‌ها را به خود نسبت داده است. در ماه مارس سال جاری، دست کم ۱۴۴نفر در حمله به سالن کنسرت در نزدیکی مسکو کشته و صدها نفر دیگر زخمی شدند.
در رابطه با این حمله بیش از ۲۰ مظنون دستگیر شدند، از جمله چهار نفر که از جمهوری شوروی سابق تاجیکستان آمده‌اند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما