شناسهٔ خبر: 67866369 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در واکنش به جنایت مدرسه سیده خدیجه؛

صنعا: حمایت کورکورانه از صهیونیست‌های اشغالگر، بقای سازمان ملل را تهدید می‌کند

منصوره حسنی

وزارت خارجه دولت صنعا با تاکید بر اینکه واشنگتن مسوول اصلی جنایت‌های نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی محاصره شده در نوار غزه است، تداوم نادیده گرفتن این جنایت‌ها از سوی جامعه بین‌المللی را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه دولت صنعا کشتار هولناکی که رژیم صهیونیستی روز شنبه علیه آوارگان در مدرسه سیده خدیجه در منطقه دیرالبلح در مرکز نوار غزه مرتکب شد و بیش از ۳۶ شهید و  ۱۰۰ مجروح بر جای گذاشت را محکوم کرد و این اقدام را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل به ویژه توافق‌نامه‌های چهارگانه ژنو دانست.

این وزارتخانه هشدار داد که تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به مرزهای سرزمین‌های اشغالی فلسطین محدود نخواهد شد، بلکه تبعات خطرناکی بر ثبات و امنیت بین‌المللی خواهد داشت و تهدیدی برای امنیت رژیم‌های حامی اشغالگر است.

وزارت خارجه صنعا جامعه بین‌المللی به ویژه ایالات متحده آمریکا را که عضو دائمی شورای امنیت است به ایفای مسئولیت خود به موجب منشور سازمان ملل و توقف حمایت کورکورانه از اشغالگر فراخواند و تاکید کرد که این اقدامات سیستم حقوقی بین‌المللی و بقای سازمان ملل را تهدید می‌کند.
به نوشته المیادین، این منبع با تاکید بر محوریت مسئله فلسطین از دولت‌های عربی و اسلامی که روابط خود را با اشغالگر عادی‌سازی کرده یا قصد عادی‌سازی دارند خواستار بازنگری در رویکردهای خود و ایستادگی در کنار خواسته‌های ملتشان برای تحقق راهکار عادلانه مسئله فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شد.

همچنین دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن جنایت علیه آوارگان را نتیجه «جشن وقیحانه تشویق جنایتکار در کنگره آمریکا» دانست.

دفتر انصارالله در بیانیه‌ای گفت آمریکا شریک اصلی جنایت‌های نسل‌کشی است و اصرار در قتل و جنایت، حقیقت شکست اشغالگر در برابر پایداری افسانه‌ای ملت فلسطین و مقاومت شجاعانه آن را محو نخواهد کرد.

این منبع همچنین تاکید کرد، محور جهاد و مقاومت در پشتیبانی از ملت فلسطین و پیروزی مظلومیت آن کوتاهی نخواهد کرد و تسلیم نمی‌شود. اشغالگر امنیت را به خود نخواهد دید مگر اینکه جنایت‌ها و تجاوزات خود علیه غزه را متوقف و محاصره کامل ملت مظلوم را بردارد.
رژیم صهیونیستی روز شنبه با حمله به مدرسه سیده خدیجه،  در غرب دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه که پناهگاه آوارگان بود کشتار جدیدی را علیه فلسطینیان مرتکب شد که این حمله موجب شهادت نزدیک به ۴۰ فلسطینی و مجروح شدن دستکم ۱۰۰ تن دیگر شد.

دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه گفت شهدای این کشتار شامل ۱۵ کودک و ۸ زن می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما