شناسهٔ خبر: 67227434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

‌شبیه‌ترین نامزد به شهید رئیسی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم

زهرا عبداللهی

امام جمعه قزوین گفت: ما باید در جست‌وجوی رئیس جمهوری باشیم که شبیه‌ترین‌ها به شهید رئیسی باشد، ببینیم اخلاق، منش، دلسوزی، ساده زیستی و تدین چه کسی شبیه‌ترین به سید ابراهیم رئیسی است تا جای خالی این شهید خدمتگزار را تا حدودی جبران کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی دوشنبه ۲۸ خرداد در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تقوای الهی به معنای تسلیم بودن در پیشگاه خداست.

وی ادامه داد: تقوا انسان را به مقام تسلیم می‌رساند، تسلیم یعنی به هوای نفس خویش «نه» بگوییم، همچنین تابع هوای نفس دیگران هم نباشیم، ما باید فقط مطیع خدا و تسلیم در برابر پروردگار باشیم، همان‌گونه که حضرت ابراهیم (ع) بود و اگر کسی به مقام تسلیم برسد نه خواسته دلش و نه خواسته‌های دیگران برای او جای رضای خدا را نخواهد گرفت.

امام جمعه قزوین بیان کرد: زمانی که حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) تسلیم را با همه زیبایی به نمایش گذاشتند، ابراهیم صورت فرزندش را روی خاک گذاشت تا او را قربانی کند، خدا می‌فرماید با شتاب و عجله ندا کردیم ای ابراهیم (ع) دست نگه دار، خواب تو تعبیر شد.

وی گفت: ابراهیم (ع) محبت، دوستی و وابستگی که نسبت به فرزندش داشت را قربانی کرد و در دلش این قربانی صورت گرفت، خدا به آن حضرت فرمود خواب تو تعبیر شد و تو قربانی کردی و از فرزندت به خاطر رضای خدا گذشتی، تو از محسنین هستی، نیکو مداری، زیرا عقاید، افکارت و کلماتت نیکوست، ما هم این گونه به اهل نیکی و خوبی پاسخ می‌دهیم، البته ما جای فرزند تو قربانی بزرگی را در نظر گرفته‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: توجیه، تعبیر و تفسیر این جمله این است که این قربانی بزرگ، امام حسین (ع) بود، یعنی اگر ابراهیم (ع) چند بار خواب دید و سپس پای کار آمد، رسول خدا (ص)، امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) بدون اینکه خوابی ببینند از ابتدا آماده این قربانی بودند.

طوفان‌الاقصی صهیونیست‌ها را به نابودی نزدیک کرد 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از عید قربان سال گذشته تا امروز حوادث بسیاری اتفاق افتاده که برخی از آن‌ها را یادآوری خواهیم کرد، یکی از مهم‌ترین این حوادث حماسه بزرگ طوفان‌الاقصی بود که جهان را تحت تأثیر قرار داد و صهیونیست‌ها را مانند زلزله بسیار شدیدی متزلزل و به نابودی نزدیک کرد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: موضوع حائز اهمیت دیگر عملیات وعده صادق بود که صهیونیست‌ها برای نخستین بار علناً و عملاً مورد اصابت موشک‌های ما قرار گرفتند، آسیب جدی دیدند و ضعف، ناتوانی و افول آن‌ها برای مردم دنیا آشکار شد.

وی تصریح کرد: مسئله مهم دیگر سیطره انصارالله و اهل مقاومت یمن بر دریای سرخ است، یعنی این‌ها آمریکا، انگلیس، اسرائیل و همه کسانی که می‌خواستند به صهیونیست‌ها کمک کنند را تحت سیطره گرفته و مدیریت کردند و همچنین از یمن سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت موشک قرار گرفت.

آیت‌الله عابدینی گفت: موضوع بعد، قیام جهانی علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها است، این قیام در همه جای عالم اعم از دانشگاه‌های آمریکا و صدها دانشگاه در دنیا اتفاق افتاده و اخیراً نوجوانان دبیرستانی در غرب هم در این راستا به میدان آمده‌اند.

وی اظهار کرد: حادثه مهم دیگری که اتفاق افتاد، نامه رهبر حکیم انقلاب اسلامی برای جوانان آمریکا، اروپا و غرب بود که آن‌ها را تشویق کرده و فرمودند شما در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید.

حماسه‌آفرینی مردم در تشییع شهدای خدمت 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: حادثه مهم و البته تأثرانگیز دیگری که در سال گذشته داشتیم، شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان بود و موضوع مهم دیگری که اتفاق افتاد، حماسه بسیار بزرگ مردم بود که چند روز برای تشییع شهدای خدمت در تبریز، تهران، مشهد و شهرهای دیگر حماسه آفرینی کردند.

وی ادامه داد: و امروز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم، همان طور که در تشییع شهدای خدمت به میدان آمدیم و نشان دادیم قدر خادمان ملت را می‌دانیم و فرق آن‌ها را با کسانی که خدمت نکرده و حتی گاهی خیانت هم می‌کنند، می‌دانیم، شناختن این فرق را باید در تشخیص رئیس جمهور شایسته از خودمان نشان بدهیم.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: ما باید در جست‌وجوی رئیس جمهوری باشیم که شبیه‌ترین‌ها به شهید رئیسی باشد، ببینیم اخلاق، منش، دلسوزی، ساده زیستی و تدین چه کسی شبیه‌ترین به سید ابراهیم رئیسی است تا جای خالی این شهید خدمتگزار را تا حدودی جبران کنیم.

وی اظهار کرد: در رابطه با ماجرای هواپیمای اوکراینی، دشمنان و منافقین چقدر علیه نظام ما سوءاستفاده کردند، همان طور که مطلع شدیم طی روزهای گذشته دیوان عالی کانادا، شرکت هواپیمایی اوکراین را محکوم کرد که چرا وقتی ایران در التهاب بوده، اجازه پرواز به هواپیمای خود داده‌اند و آن‌ها را ملزم کرد دیه جانباختگان این حادثه را بپردازند.

خطیب نماز عید قربان قزوین گفت: آزادی برادر عزیز، متدین و مقاوم، جناب آقای حمید نوری را نیز در روزهای گذشته داشتیم، در سوئد ایشان را محکوم کرده بودند و می گفتند اصلاً امکان ندارد که او آزاد شود و به او حکم حبس ابد داده بودند، اما فعالیت و پیگیری وزارت امور خارجه قدرتمند، فعالیت های شهید امیرعبداللهیان، فعالیت قوه قضائیه و فعالیت همه دست اندرکاران زمینه این را فراهم کرد که اقتدار نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شود و این عزیز به کشور بازگردد.

انتهای پیام 

نظر شما