شناسهٔ خبر: 67226832 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

وحید براتی بیان کرد:

الزامات موفقیت کاروان قرآنی نور در حج تمتع + فیلم

یکی از اعضای کاروان قرآنی نور اعزامی به حج تمتع با اشاره به اینکه استفاده از فضای روحانی و معنوی حاکم در سفر حج می‌تواند در تلاوت به کمک قاری بیاید، به بیان برخی الزامات موفقیت کاروان قرآنی نور در حج تمتع 1403 پرداخت.

صاحب‌خبر -

الزامات موفقیت کاروان قرآنی نور در حج تمتع + فیلم

وحید براتی، از اعضای کاروان قرآنی نور اعزامی به حج تمتع در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به ویژگی‌های این کاروان، گفت: کاروان نور در واقع کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران است و به تبع باید در همه زمینه‌ها چه انضباط فردی، چه گروهی و چه عمل به آیات قرآن کریم بهترین وضعیت را به نمایش بگذارد.

وی افزود: اعضای این کاروان در مأموریت حج تلاش می‌کنند هم از لحاظ عملی و رفتار و هم از لحاظ فنی و سطح تلاوت بهترین عملکرد را از خود نشان دهند تا حجاج ایرانی و حجاج سایر کشورها از استماع آیات الهی توسط قاریان ایرانی در آن فضای معنوی و روحانی بهره‌مند شوند، این رسالت قرآنی یکی از رسالت‌های اعضای کاروان است. 

براتی در مورد امکانات و شرایطی که برای تحقق اهداف کاروان قرآنی نور و اجرای رسالت‌های آن لازم است، بیان کرد: در درجه اول اعضای کاروان باید عامل به قرآن باشند، باید بتوانند در فضا و جغرافیای مکه مکرمه و مدینه منوره از لحاظ روحی خود را ارتقا دهند تا آن چیزی که تلاوت می‌کنند به قلب و روح مستمع منتقل شود.

این قاری ممتاز در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد الزامات موفقیت کاروان قرآنی نور با تأکید بر اینکه عامل معنویت می‌تواند مهم‌ترین و اصلی‌ترین اصل برای موفقیت کاروان قرآنی نور باشد، تصریح کرد: عامل معنویت سایر مباحث را نیز با خود به ارمغان می‌آورد؛ البته بُعد فنی هم یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار است. 

وی افزود: لازم است اعضای گروه همانطور که قبل از مسابقات سراسری یا جهانی خود را آماده می‌کنند و سعی در به‌روز کردن اطلاعت فنی و بحث چیدن قطعات و آهنگسازی و ... دارند، در این مأموریت نیز از قبل خود را در چنین شرایطی قرار داده و تمرینات لازم را انجام داده باشند. در بحث خوردن و آشامیدن که بر روی صدا اثرگذار است نیز باید ملاحضات خود را انجام داده باشند.

براتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود پاسخ به سؤالی در مورد دستاوردهایی که این سفر برای او و سایر اعضای کاروان می‌تواند داشته باشد، گفت: از لحاظ تلاوتی با توجه به اینکه در این مأموریت شاهد کثرت تلاوت‌ از سوی قاریان هستیم، همین باعث می‌شود یک دوره تمرینی فوق‌العاده‌ای برای قاریان باشد. از لحاظ رشد شخصی و اثرگذاری بر روی شنونده و اینکه بدانیم چقدر در این زمینه خودمان را ارتقاء داده‌ایم یا می‌توانیم ارتقاء دهیم هم می‌تواند دستاوردهایی را به همراه داشته باشد. 

وی در پایان اظهار کرد: از لحاظ معنوی نیز چون اعضای کاروان فضای پر از معنویت خانه خدا را می‌بیند ارتباط و حس قلبی بیشتر در زمان تلاوت پیدا می‌کند و بهتر می‌تواند آیات قرآن کریم را به مستعمین ارائه دهد.

یادآور می‌شود وحید براتی از سن شش سالگی کار فراگیری تلاوت قرآن کریم را آغاز کرده است. او به خاطر تلاوت‌های زیادی که پدر در منزل داشت وارد این عرصه شد و در ادامه با تقلید تلاوت اساتید برجسته کشور مصر توانست به سطح خوبی در تلاوت قرآن کریم برسد. 

این قاری ممتاز تا 30 سالگی در شهر بیرجند استان خراسان جنوبی ساکن بود اما از حدود چهار سال قبل به خاطر فراگیری بیشتر تلاوت از اساتید طراز اول کشوری به تهران آمد. 

براتی فارغ‌التحصیل رشته حقوق است و در حال حاضر هم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاغل است. 

<div id="video-display-embed-code_3482174"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4221754/3482174?width=400&height=300"></script></div>
انتهای پیام

نظر شما