شناسهٔ خبر: 67378535 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

در گزارش شهر می‌خوانید؛

شهرداری‌های مناطق مختلف تهران برای برگزاری جشن غدیر چه اقداماتی انجام دادند؟

ویژه‌برنامه میهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر از آزادی تا بزرگراه امام علی(ع) با مشارکت و همکاری مناطق و بخش‌های مختلف شهرداری تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهر، ویژه برنامه میهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر از آزادی تا بزرگراه امام علی(ع) که از شاخص‌ترین برنامه‌های دهه ولایت است، سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳- با حضور گسترده شهروندان برگزار شد؛ مراسمی که مجموعه‌های مختلف شهرداری در آن وظایفی را بر عهده داشتند که در ادامه خدمات برخی از مناطق شهرداری برای برگزاری هر چه با شکوه تر این مراسم تشریح می شود: 

برپایی ۱۴ غرفه، سیاه‌چادر، چایخانه محبان‌الرضا و استیج توسط شهرداری منطقه ۹

سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با تبریک عید سعید غدیر خم گفت: شهرداری منطقه۹ در مهمانی ۱۰کیلومتری عید سعید غدیر با برپایی پردیس فرهنگی در خیابان آزادی و ابتدای استادمعین در قالب ۱۴غرفه، سیاه چادر، چایخانه محبان الرضا و استیج به استقبال این جشن بزرگ مردمی رفت.

وی با اشاره به عناوین غرفه‌های فرهنگی افزود: آموزش، سرگرمی، اتاق مادر و کودک، مشاوره سبک زندگی، نقاشی و گریم کودک، مشاوره پزشکی و سلامت، توزیع اقلام فرهنگی و مسابقه فرهنگی و قرآنی در خیابان آزادی نبش استادمعین پذیرای شهروندان است.

مرتضوی عنوان کرد: موکب‌های پذیرایی منطقه۹  با هندوانه، طالبی، بستنی قیفی، آب معدنی، آش، شربت، دمنوش و چای به انجام خدمت رسانی در بین شهروندان شرکت کننده در مراسم مهمونی ۱۰کیلومتری پرداختند.

شهرداری‌های مناطق مختلف تهران برای برگزاری جشن غدیر چه اقداماتی انجام دادند؟

موکب محبان الرضا (ع) شهرداری منطقه یک میزبان شهروندان در جشن غدیر بود 

سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک نیز گفت: موکب محبان الرضا (ع) منطقه در ۱۴۰ متر مربع درخیابان آزادی نبش خیابان اکبر آبادی در میهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر بر پا شد.

وی افزود: این موکب با ۱۷ غرفه که ۱۰ غرفه آن به  خدمات فرهنگی، اجتماعی،محیط زیستی، سلامت، کودک و حضور هنرمندان انجمن خوشنویسان و ۷ غرفه آن به پذیرایی و پخش بیش از  ۵۵ هزار  شربت، شیرینی، دمنوش، غذای گرم و... اختصاص یافت از ساعت ۱۶ میزبان شهروندان بود.

صباغ عنوان کرد: در بخش استیج فرهنگی نیز بیش از چهار ساعت برنامه های شاد فرهنگی در محل موکب اجرا شد.

شهرداری‌های مناطق مختلف تهران برای برگزاری جشن غدیر چه اقداماتی انجام دادند؟

شهرداری‌های مناطق مختلف تهران برای برگزاری جشن غدیر چه اقداماتی انجام دادند؟

شهرداری‌های مناطق مختلف تهران برای برگزاری جشن غدیر چه اقداماتی انجام دادند؟

شهرداری‌های مناطق مختلف تهران برای برگزاری جشن غدیر چه اقداماتی انجام دادند؟

رویکرد شهرداری منطقه ۵ مردم‌محوری در همه زمینه‌ها است

داود گودرزی شهردار منطقه ۵ نیز به خبرنگار شهر گفت: شهرداری منطقه تعداد ۶ غرفه را با مشارکت مجموعه های مردمی و موکب داران منطقه برپا کرده و به شهروندان خدمات رسانی می کند.

شهردار منطقه ۵ با اشاره به شور و نشاط مردمی در برپایی این جشن، رویکرد شهرداری را مردم محوری دانست و یادآور شد: هرچه مردم را در انجام امور مشارکت و میدان بدهیم، شهری زیباتر را می‌سازیم. همچنین فعالیت گروه‌های پاکبان خدمات شهری، همکاران پسماند در قالب نوماند و دیگر بخش ها نیز موجب شد تا این رویداد در پهنه مرتبط به منطقه ۵، به خوبی و بدون هیچگونه مشکلی برگزار شود.

شهرداری‌های مناطق مختلف تهران برای برگزاری جشن غدیر چه اقداماتی انجام دادند؟

پردیس منطقه۱۳ میزبان میهمانان جشن ده کیلومتری غدیر

منطقه۱۳ نیز در سومین سال برپایی جشن ده کیلومتری غدیر با برپایی پردیس فرهنگی، موکب و اجرای برنامه‌های متنوع و شاد از مهمانان این آیین پذیرایی کرد.

محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه۱۳ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با اشاره به برگزاری این جشن بزرگ از بزرگراه امام علی (ع) تا میدان آزادی گفت: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳ با استقرار پردیس فرهنگی با نام شهید مدافع حرم عزت الله‌ شفائی از شهروندان پذیرایی کرد.

وی افزود: گروه‌های مختلف مردم با حضور در پردیس منطقه۱۳ واقع در میدان انقلاب، از خدمات مختلف ایستگاه های آن بهره مند شدند . 

شهردار منطقه ۱۳ همچنین اظهار داشت: در این پردیس فعالیت های ورزشی، سلامت، عفاف و حجاب، بانوان، آموزش شهروندی، کودک و نوجوان و .. انجام شد. در کنار خدمات پردیس منطقه۱۳، برنامه های فرهنگی از قبیل موسیقی، مولدی و انواع مسابقات اجرا شد که با استقبال شهروندان رو برو شد. همچنین موکب های مردمی منطقه۱۳ با توزیع انواع اقلام آشامیدنی و خوراکی از شهروندان پذیرایی کردند. 

وی در پایان تاکید کرد: امسال سومین سال است، که با همدلی مردم شهیدپرور ایران اسلامی جلوه‌ای از اجتماع عظیم  شیعیان در مراسم راهپیمایی غدیر در معرض دید جهانیان قرار گرفت.

خد مت رسانی شهرداری منطقه ۲۲

مسعود نصرتی، شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه، این منطقه با مشارکت خیرین، بسیج منطقه، ۳ موکب محبان امام‌رضا(ع) را برپا کرد، توضیح داد: موکب‌های فرهنگی شامل غرفه سلامت (تست قند، خون و..)، ورزشی (مسابقات دارت، طناب‌کشی،بازی های مهیج و..)، چادر اقوام ایرانی( پوشش لباس‌های ایرانی و سمبلی از ایران) و چایخانه حضرتی بود که به صورت مردم نهاد برپا شدند.

شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: در غرفه‌های فرهنگی ۵ آموزشگر نیز برای آموزش نحوه دسترسی به نوماند اپلیکیشن شهرزاد به شهروندان حضور داشتند. لذا اطلاع‌رسانی خوبی در خصوص طرح نوماند صورت گرفت.

نصرتی در خصوص خدمات‌رسانی نیروهای خدمات شهری این منطقه بیان داشت: بالغ بر ۱۰۰ نیروی پاکبان پس از خروج مردم وظیفه جمع‌آوری و پاکسازی پهنه‌ای که در اختیار منطقه بود را بر عهده داشتند. بالغ بر ۶ ماشین‌ پسماند نیز برای جمع‌آوری پسماندهای خشک از ابتدای مراسم در حالت آماده‌باش کامل قرار داشتند.

برنامه‌های مختلف فرهنگی در پردیس فرهنگی خدماتی منطقه ۴

به همت معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۴ برنامه‌های مختلفی در این حوزه در مهمونی ۱۰ کیلومتری عید بزرگ غدیر تدارک دیده شد. این برنامه‌ها شامل خدمات مشاوره، خدمات با محور سلامت، توزیع اقلام فرهنگی، مسابقه، اهدای جایزه و برنامه های فرهنگی عمو روحانی در غرفه آموزشهای شهروندی، بازی های کنسولی، دارت، بازی بنری و .... در غرفه ورزش و برپائی سیاه چادر در غرفه گردشگری می باشند.

شایان ذکر است در استیج هنری نیز با اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی شامل سرود، شعر خوانی، نقالی خوانی، نمایش خیابانی، مسابقه و اهدا جایزه و مولودی خوانی خاطرات خوبی برای میهمانان رقم خورد.

گفتنی است موکب فرهنگی – خدماتی منطقه ۴  در ضلع جنوبی خیابان انقلاب، حد فاصل خیابان سعدی و پل روشندلان آماده خدمات‌رسانی به شهروندان بود.

در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم، تیم‌های اجرایی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۴ در بازه زمانی قبل، حین و بعد از مراسم در آماده باش کامل هستند.

شایان ذکر است این معاونت با توجه به اهمیت نگهداشت شهر پاکسازی این محدوده با استفاده از ظرفیت‌های حوزه خدمات شهری و با بهره‌گیری از نیروهای پاکبان و به کارگیری ماشین آلات مکانیزه و پیکان وانتها عملیات رفت و روب معابر را برعهده دارد.

شهرداری‌های مناطق مختلف تهران برای برگزاری جشن غدیر چه اقداماتی انجام دادند؟

خدمات رسانی شهرداری منطه ۱۷

علاوه بر مناطق ذکر شده، غرفه معاونت امور اجتماعی منطقه۱۷ نیز در تقاطع خیابان بزرگراه نواب و خیابان آزادی به خدمتگزاری و پذیرایی از مهمانان امیرالمومنین علی (ع) پرداخت و برنامه های متنوع فرهنگی نیز در جشن بزرگ مهمونی ۱۰ کیلومتری، توسط این منطقه در این محور انجام شد.

برخی برنامه‌های فرهنگی شامل اجرای گروه سرود محض یار، اجرای موسیقی زنده توسط خوانندگان جوان، اجرای سرود جانم علی توسط گروه سرود فرزندان حاج قاسم بود.

گفتنی است معاونت خدمات شهری منطقه ۱۷ نیز، در حد فاصل خیابان ولیعصر و تقاطع ۴ راه ولیعصر(عج) تا ۴راه مفتح با ۱۰۰ نیروی خدمات شهری، ۴ ماشین مکانیزه به جمع آوری زباله، جاروی بزرگراهی، تانکر و ۲ خودرو واتر جت مشغول خدمتگزاری بودند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما