شناسهٔ خبر: 67226158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

نقش پررنگ عشایر در تامین دام عید قربان/چه تعداد دام عرضه شد؟

ایرنا : مدیرکل امور عشایر استان تهران گفت: حدود ۱۰ هزار راس دام زنده عشایر این استان در روزهای عرفه و عید سعید قربان در پایتخت برای ذبح قربانی عرضه می‌شود.

صاحب‌خبر -

فرشید ذبیحی اظهار کرد: عشایر استان تهران از تولیدکنندگان عمده دام سبک در این منطقه به شمار می‌روند و اکنون بیش از ۷۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار این گروه از فعالان عرصه کشاورزی قرار دارد.

خبر مرتبط
محدودیت‌های ترافیکی شدید عید قربان در جاده‌های مازندران

رئیس پلیس راه مازندران از اعمال محدودیت‌های ترافیکی عید قربان در در جاده‌های استان خبر داد.

وی افزود: در همین راستا عرضه دام زنده برای روز عید سعید قربان با هماهنگی ستاد تنظیم بازار در شهرستان‌های استان تهران بویژه در مراکز تولید و سایر محل‌هایی که شهرداری و فرمانداری‌ها تعیین می‌کنند، انجام خواهد شد.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: در سطح شهر تهران نیز با همکاری سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دام‌های عشایر در روزهای عرفه و عید سعید قربان در جایگاه‌های موقت شهرداری تهران عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به واکسیناسیون منظم و تعلیف دام‌های عشایر در مراتع و محیط‌های طبیعی، گوشت این دام‌ها کیفیت مطلوبی داشته و در واقع به عنوان محصول سالم در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

قیمت هر کیلوگرم دام زنده ۳۳۰ هزار تومان است

ذبیحی تاکید کرد: به منظور آگاهی‌بخشی به شهروندان در پایتخت، عرضه دام‌های عشایری در مراکز عرضه دام با استفاده از تابلو اتحادیه عشایری استان تهران در شهر و شهرستان‌های تهران مشخص شده تا مردم بتوانند از این مکان‌های مشخص شده دام موردنیاز خود را برای قربانی کردن تهیه کنند. همچنین کارشناسان دامپزشکی و بهداشتی نیز در مراکز ثابت و سیار عرضه دام نظارت خواهند داشت.

مدیرکل امور عشایر استان تهران یادآور شد: برای سهولت خرید دام در تهران، سامانه خرید الکترونیکی و دستگاه‌های کارتخوان هم در مراکز خرید پیش‌بینی شده و قیمت هر کیلوگرم دام زنده نیز ۳۳۰ هزار تومان تعیین شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران هم گفت: همزمان با روز عید قربان نیز تمامی جایگاه‌ها (۱۵ جایگاه) فعالیت خود را آغاز کردند و قیمت عرضه هر کیلو گوشت دام زنده بین ۳۳۰ تا ۳۳۵ هزار تومان است.

وی ادامه داد: ۱۵ هزار راس دام برای عرضه در مراکز وارد شده است که حدود یک سوم از این میزان در روز عرفه (دیروز) به فروش رفته است.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم دو سوم باقیمانده نیز امروز به فروش رود البته به میزان لازم دام وارد مراکز شده و کمبودی نداریم.

 

نظر شما