شناسهٔ خبر: 67226105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اقامه نماز عید قربان در کرمان

نماز عید قربان به امامت حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

اقامه نماز عید قربان در کرمان

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان درخطبه های نماز عید سعید قربان گفت: از آنجا که اسلام دین اجتماعی است، جمع شدن ودورهم قرار گرفتن مردم و نزدیک شدن دل‌ها مورد تاکید دین است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی اظهار کرد: توجه به نزدیکان، احترام به همسایگان، دست‌گیری از نیازمندان،  نماز جماعت، هفتگی جمع شدن با محوریت نماز جمعه و اجتماع تشکیل دادن و جمع شدن در نماز‌های عید فطر و قربان اهمیت بسیاری دارد.

وی موسم حج و جمع شدن مسلمانان حول یک کانون وحدت یعنی خانه خدا و عمل حج را مهمترین اجتماع مسلمانان دانست.

امام جمعه کرمان بیان کرد: از همه بلاد اسلامی در این مراسم حضور یافته و سفیران امت اسلامی در کنار هم جمع شده و امت واحد اسلامی را به تصویر می‌کشانند و این توجه اسلام به همراه شدن و اجتماع را نشان می‌دهد.

علیدادی‌سلیمانی با تأکید بر اینکه امروز جهان اسلام بیش‌از هر زمان نیاز به وحدت و همدلی دارد، تصریح کرد: امروز غزه در آتش است و روزی نیست که کودکان و زنان غزه شهید نشوند، اما بدانید که پیروزی نزدیک است و حماس در آینده نزدیک در کنار جهاد اسلامی جشن پیروزی را برگزار می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برائت از کفار و مشرکین باید فراتر از مسلمانان و موسم حج رود، تاکید کرد: امروز فقط برائت از ظالمین در دستور کار ما نیست بلکه انسان‌های آزاده‌ای هستند که اگرچه در غرب زندگی می‌کنند، اما برای مردم غزه دل می سوزانند و این پیام بزرگ اسلام به برکت خون شهدای غزه جهانی شده و هر انسان آزاده و انسان‌دوستی در کنار مسلمانان فریاد برائت سر می‌دهد.

وی بر حضور در انتخابات پیش رو و مشارکت و حضور حداکثری تاکید کرد و گفت: باید به رئیس جمهور ولایتمدار ودلسوز مردم رای داد.

نظر شما