شناسهٔ خبر: 67225843 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نماز عید سعید قربان در قزوین اقامه شد

نماز عید سعید قربان به امامت آیت الله عابدینی در مسجدالنبی قزوین اقامه شد. نماز عید سعید قربان به امامت آیت الله عابدینی در مسجدالنبی قزوین اقامه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نماز عید سعید قربان صبح روز دوشنبه به امامت آیت الله عابدبنی در مسجدالنبی برگزار شد.

آیت الله عابدینی درخطبه های نماز عید قربان اظهارداشت: عید قربان ، عید استجابت دعاهاست و این روز را خدمت مومنان و کسانی که زیر سایه قرآن زندگی می کنند تبریک عرض می کنم و امیدوارم هرچه می توانید از عبادات حق ذخیره کنید و بهترین ذخیره تقوای الهی است.

وی افزود: همه چیز آیات خداست و کسانی که احسان و بخشش و محبت و مهربانی دارند و قربانی می کنند نزد خدا محبوبند. 

عابدینی تصریح کرد: قربان تجلی تعبد در برابر خدا و نماد رهایی از ابلیس و نفسانیت و پرشکوه ترین جلوه ایثار و تعبد در برابر خداست.

امام جمعه قزوین یادآورشد: عزت و سربلندی مسلمانان را از خدا می خواهیم و توصیه می کنیم همواره قیامت و آخرت را در نظر بگیرید و یاد آخرت باشید.

نماز عید سعید قربان در قزوین اقامه شد

آیت الله عابدینی با اضاره به حوادث یک سال اخیر اظهارداشت: حوادث مختلفی در سال گذشته رخ داد که حماسه بزرگ طوفان الاقصی از آن جمله بود که جهان را تحت تاثیرقرارداد و مانند زلزله ای برای صهیونیستها بود.

وی گفت: موضوع دیگر عملیات وعده صادق بود و صهیونیستها مورد اصابت موشک های فراوان قرار گرفتند و همه جهان افول و ضعف و ناتوانی اش را ددید.

خطیب نماز قربان بیان کرد: سومین حادثه سال قبل سیطره انصارالله یمن بر دریای سرخ بود که امریکا و اسرائیل و انگلیس بعنوان حامیان اسرائیل را تحقیر کرد و این حماسه افرینی ادامه دارد و از یمن سرزمین های اشغالی را مورد اصابت موشک هایی با دو هزار کیلومتر برد قرار دادند.

عابدینی اظهارداشت: چهارمین موضوع مهم قیام جهانی علیه نسل کشی صهیونیستهاست که در همه نقاط دنیا اعم از دانشگاههای امریکا و دهها دانشگاه صدای حق طلبی بلند بود و فریاد محکومیت دانشجویان و مردم علیه نسل کشی اسرائیل بلند شده است.

وی افزود: رهبری انقلاب برای دانشجویان امریکا نامه نوشتند و آنها فهمیدند که در این دنیا رهبری دارند که روی آنها مانند فرزندان ایران اسلامی حساب باز شده که در این حرکت برخی دانشجویان زندانی و برخی اخراج شدند.

خطیب نماز عید سعید قربان در ادامه شهادت رئیس جمهور متدین و قرآنی و خادم الرضا و خادم ملت و دین و قرآن را از حوادث تلخ امسال دانست و یادآورشد: شهادت آیت الله رئیسی، امیر عبداللهیان که یک قاسم سلیمانی در عرصه بین الملل بود، امام جمعه و استاندار تبریز و هیئت همراه از حوادث تلخی بود که مردم را متاثر کرد.

نماز عید سعید قربان در قزوین اقامه شد

رئیس جمهوری انتخاب کنیم تا مسیر شهید رئیسی تداوم یابد

وی گفت: شهادت بهترین مقام است که این انسانهای والا به آن رسیدند و ماندگار شدند و مردم نیز با حضور در مراسم تشییع حماسه بزرگی آفریدند و علیرغم همه تبلیغات رسانه ای دشمنان ملت ما قیام کرد و این تشییع جنازه در همه نقاط ایران به روزی حماسی تبدیل شد و دشمنان را از آسییب رساندن پشیمان کرد.

آیت الله عابدینی اظهارداشت: در آستانه انتخابات هستیم و همانگونه که به میدان آمدیم و رئیس جمهور شهید را تشییع کردیم امروز باید به میدان بیاییم و با انتخاب شایسته تداوم این مسیر را هموار کنیم.

وی بیان کرد: باید در جستجوی رئیس جمهوری باشیم که اخلاق، منش و روش زندگیش ساده و شبیه به رئیسی باشد تا جای خالی آن شهید خدمتگزار جبران شود.

نماز عید سعید قربان در قزوین اقامه شد

عابدینی به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی هم اشاره کرد و گفت: دشمنان خواستند از این حادثه سوء استفاده کنند اما دیوان عالی شرکت هواپیمایی اوکراین را محکوم کرد که چرا وقتی مردم ایران درگیر شهادت سلیمانی بودند این پرواز انجام شده و آنها مقصرند.

وی در ادامه بیان کرد: حادثه مهم دیگر ازادی برادر متدین و مقاوم «حمید نوری» از زندان سوئد است که در آنجا محکوم شده بود و می گفتند امکان ندارد آزاد شود و حکم حبس ابد داشت ولی با دیپلماسی وزارت امور خارجه قدرتمند و فعالیت امیر عبداللهیان و قوه قضاییه زمینه آزادی این شخص فراهم و اقتدار ایران اسلامی محقق شد.

انتهای پیام

نظر شما