شناسهٔ خبر: 67225717 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

توافق بایدن و ترامپ بر سر نخستین مناظره

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل:  ستادهای انتخاباتی جو بایدن رییس جمهور آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور بر سر جزئیات مقررات نخستین مناظره ۹۰ دقیقه‌ای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ بدون حضور تماشاچیان توافق کردند.
جیک تاپر و دانا باش، دو تن از مجریان، شبکه سی‌ان‌ان، مجری این مناظره در ۲۷ ژوئن، ۱۲ روز دیگر، در آتلانتا در ایالت جورجیا خواهند بود.
هردو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴، ماه گذشته میلادی دعوت شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان را برای برگزاری نخستین مناظره پذیرفتند.
شبکه سی‌ان‌ان می‌گوید، این مناظره ۹۰ دقیقه‌ای شامل دو وقفه تبلیغاتی خواهد بود و کارکنان ستاد انتخاباتی دو نامزد در جریان این وقفه‌ها اجازه ندارند با جو بایدن و دونالد ترامپ تعامل داشته باشند.
طبق این گزارش هر دو ستاد انتخاباتی موافقت کردند که در دو جایگاه و تریبون یکنواخت حاضر شوند و جایگاه آنها با یک سکه مشخص می‌شود.در جریان مناظره این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری میکروفون‌ تنها «برای نامزدی که نوبت سخنرانی دارد، روشن خواهد بود.»
طبق این مقررات نامزدها اجازه ندارند که نوشته یا یادداشت از پیش تهیه شده‌ای را روی صحنه همراه داشته باشند و به نامزدها فقط یک خودکار، کاغذ و یک بطری آب داده می‌شود.
برخی از جنبه‌های نخستین مناظره دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ نسبت به مناظره در دوره‌های قبل از جمله در زمینه فقدان حضور تماشاگران در محل برگزاری مناظره، متفاوت خواهد بود.
 

برچسب‌ها:

نظر شما