شناسهٔ خبر: 67225509 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

برپایی جشن‌های دهه ولایت برای کودکان در حرم امام رضا (ع)

همزمان با ایام دهه ولایت و عید سعید غدیر خم و همچنین انتخابات ریاست جمهوری، برنامه‌های شاد و متنوعی برای گروه‌های سنی کودکان در حرم مطهر تدارک دیده شده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام  والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد در گفتگو با آستان نیوز، گفت: به مناسبت دهه ولایت و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، جشن‌های شاد و آموزنده‌ای برای رده‌های سنی کودکان در حرم امام رضا (ع) در رواق کودک، کبوترانه و پایگاه‌های سیار کودک برای کودکان زائر در نظر گرفته شده است.
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ویژه برنامه «صحن شادی» را برای دهه ولایت در حرم مطهر و مخصوص کودکان دانست و گفت: در این برنامه، نمایش عروسکی و دیوار رنگ‌آمیزی برای کودکان اجرا خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در رواق کودک که در صحن پیامبر اعظم (ص) واقع شده است، برنامه‌های آموزش مفاهیم دینی با استفاده از قصه‌گویی، نمایش، بازی و سرگرمی از ساعت 10 صبح تا 9 شب برای کودکان 5 تا 9 سال اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین شریعتی‌نژاد ادامه داد: ویژه برنامه کبوترانه همه روزه از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر، میزبان دختران و پسران زائر امام رضا (ع) در صحن پیامبر اعظم (ص) مقابل ستون 6 خواهد بود.
وی یادآور شد: برنامه «من هم سهمی دارم» ویژه برنامه رواق کودک برای انتخابات است که در آن، کودکان از طریق بازی و نمایش با موضوع انتخابات آشنا می‌شوند و به طور نمادین،  رأی خواهند داد.
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: علاوه بر این، پایگاه‌های سیار کودک نیز در رواق امام خمینی (ره)، رواق کتاب و رواق دارالحجه از ساعت 7:30 تا 9:30 شب برنامه‌های شاد و متنوعی از جمله جنگ شادی با حضور مربیان مجرب ، برای کودکان اجرا خواهند کرد.
وی در پایان، از عموم مردم به ویژه خانواده‌ها دعوت کرد تا با حضور در این برنامه‌ها، از فیوضات معنوی حرم مطهر امام رضا (ع) بهره‌مند شوند.

نظر شما