شناسهٔ خبر: 67224080 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نماینده جلیلی در مناظره: چیزهایی در خیابان‌ دیده می‌شود که به بنیاد خانواده‌ها هجمه می‌کند/ کواکبیان: یک بلانسبت هم بگویید!

کواکبیان در واکنش به سخنان ثابتی گفت: این‌که می‌گویند پوپولیستی صحبت می‌کنید درست نیست یک بلانسبت هم بگویید. عزیزان هر کجا کم می‌آورند از این واژه استفاده می‌کنند تا رای جمع کنند. دکتر پزشکان هر کجا می‌رود با دختر محجبه‌شان می‌رود یعنی ایشان به حجاب معتقد هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز یکشنبه در دانشگاه علوم تحقیقات تهران، مناظره‌ای میان نمایندگان محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی و مسعود پزشکیان انجام شد. مصطفی کواکبیان به عنوان نماینده پزشکیان، امیرحسین ثابتی به عنوان نماینده جلیلی و موسی پورموسوی به عنوان نماینده قالیباف حاضر بودند.

به روایت ایسنا، در بخشی از مناظره مجری پرسید: «سیاست‌های نامزدها در خصوص انضباط و امنیت فضای مجازی و فیلترینگ چیست؟»

مصطفی کواکبیان نماینده پزشکیان پاسخ داد: دکتر پزشکیان قائل به محدودیت برای فضای مجازی نیست. ایشان فیلترینگ را نمی‌پسندد. اگر در داخل نرم‌افزارهای قوی داشته باشیم که کار مردم را انجام دهد مسئله خوبست اما چون نداریم پس باید محدودیت و فیلترینگ ایجاد کنیم، درست نیست. آقایان قالیباف و جلیلی به فیلترینگ و اعمال حکمرانی در فضای مجازی اعتقاد دارند که شاید حق داشته باشند چنین صحبت کنند. کنترل و فیلترینگ صد در صدی فضای مجازی به هیچ وجه امکان پذیر نیست. هر قدر فیلتر کنی باز فیلترشکن‌های جدید تولید و روانه فضای مجازی می‌شود.

وی ادامه داد: این‌که آقای جلیلی اصرار دارد که حامی طرح نور و سخت‌گیری در حوزه حجاب باشد جواب نمی‌دهد. بنده معتقدم با بگیر و ببند حکم شرعی قابل اجرا نیست. راهکاری این دوستان جز ضربه به فرهنگ و اعتقادات مردم حاصل دیگری نداشته است.

نماینده جلیلی در این مناظره هم پاسخ داد: حرف‌های دکتر کواکبیان صد در صد پوپولیستی است. به دانشگاه نیامدم تا کف و سوت بگیرم بلکه آمده‌ام حقایق را بیان کنم. آقای کواکبیان در این یک مورد از آمریکا یاد بگیرید اشکال ندارد. ببینید آنان با «تیک تاک» چه کردند. آمریکایی که مهد لیبرالیسم است با یک اپلیکیشن این کار را می‌کند آن وقت شما معتقدید که باید فضای مجازی باز باشد. دلم برای مردم ایران می‌سوزد به خاطر یک بام و دو هوا بودن مسئولان. تلگرام در دوره روحانی فیلتر شد. چرا؟ مگر معتقد به باز بودن فضای مجازی نیستید.

وی ادامه داد: ترکیه هم مدلی مشابه با آمریکا رفتار کرده است در حوزه فیلتر برخی اپلیکیشن‌ها.

وی افزود: کانال‌ها در خصوص فیلترینگ فضای مجازی و حجاب اطلاعات نادرست مخابره می‌کنند و شما هم روی آن‌ها واکنش نشان می‌دهید که درست نیست. در همین خیابان‌ها چیزهایی مشاهده می‌شود که به بنیاد خانواده‌ها هجمه وارد می‌کند.

هم‌چنین نماینده قالیباف در این مناظره گفت: یکی از اولویت‌های دکتر قالیباف اصلاح ناترازی‌هاست. در حوزه فضای مجازی نیز معتقد است ابتدا باید این فضا را شناخت تا بعد بتوان آن را نظام مند و قانونمند کرد. هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد که از طریق فضای مجازی امنیت کشورش تهدید شود حتی رژیم اسرائیل نیز چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.

وی ادامه داد: آقای کواکبیان جمله‌ای درباره قالیباف گفت که گویا آقای قالیباف به شفافیت اعتقاد ندارد. خوب است قدری وقت بگذارید و مطالعه داشته باشید. طرح شفافیت تصویب شد و به شورای نگهبان رفت و مجمع تشخیص به آن ایراد گرفت و در نهایت از ید اراده مجلس خارج شد. مجلس یازدهم نیز طرح صیانت را اجرایی کرد.

وی ادامه داد: حجاب مربوط به ملت ایران است حتی به دوران پس از اسلام هم مربوط نمی‌شود. نباید به خواسته نشات گرفته از فرهنگ یک کشور توهین کرد. کاری که آقای کواکبیان و دوستان‌شان می‌کنند. چه کسی گفته که اکثریت ملت ایران با مسئله حجاب ایراد دارند؟ با ناهنجاری‌ها مشکل داریم.

در ادامه کواکبیان در واکنش به سخنان ثابتی گفت: این‌که می‌گویند پوپولیستی صحبت می‌کنید درست نیست یک بلانسبت هم بگویید. عزیزان هر کجا کم می‌آورند از این واژه استفاده می‌کنند تا رای جمع کنند. دکتر پزشکان هر کجا می‌رود با دختر محجبه‌شان می‌رود یعنی ایشان به حجاب معتقد هستند.

وی ادامه داد: شورای عالی امنیت ملی مصوبه می‌کند و ربطی به دولت‌ها ندارد.

ثابتی از کواکبیان پرسید: همین جا بگویید که اگر آقای پزشکیان رای آورد آیا عملکردش را گردن می‌گیرید یا مثل روحانی؟

کواکبیان پاسخ داد: پزشکیان آمده است و تاکید کرده است در چارچوب همین ساختار دیدگاه‌هایم را اجرایی کنم. ایشان اگر نتوانست باید به مردم بگوید که نتوانسته‌ام.

پورموسوی هم خاطرنشان کرد: رضاخان کشف حجاب را اجرا کرد. مشاورانش به او گفتند همسر خودت را هم به همان صورت در خیابان‌ها بچرخان. وقتی رفتند و برگشتند رضاخان سر تا پا غرق در عرق شد و گفت مردک‌ها زن من را نگاه کردند.

وی ادامه داد: کواکبیان می‌گوید مشکل در شورای عالی امنیت ملی است و باید آن را حل کرد.

2929

نظر شما