شناسهٔ خبر: 67223844 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

هیسپانو سویزا کارمن ساگررا معرفی شد؛ سوپرکار 1100 اسب بخاری از خودروساز از گور برگشته

صاحب‌خبر -

هیسپانو سویزا کارمن ساگررا یک خودرو سوپر اسپرت چند میلیون دلاری از یک خودروساز ویژه است. در ادامه با این سوپرکار برقی قدرتمند آشنا شوید.

هیسپانو سویزا (Hispano Suiza)، خودروساز و تولیدکننده اجزای هواپیما با اصالت اسپانیایی/فرانسوی است که قدمت آن به اوایل قرن 20 بر می‌گردد. بنا به جدیدترین اخبار خودرو، این شرکت که چند سال قبل دوباره به صنعت خودرو بازگشت، اخیراً به مناسبت 120 سالگی تاسیسش از ساخته جدید خود رونمایی کرد. ساخته جدید این شرکت با نام کارمن ساگررا (Carmen Sagrera)، همان‌طور که انتظار می‌رود، یک خودرو سوپر اسپرت خاص با قیمت هنگفت است که هر نگاهی را مجذوب خود می‌کند.

هیسپانو سویزا پیش‌تر در سال 2021 کارمن بولون (Carmen Boulogne) را با پیشرانه تمام الکتریکی 1100 اسب بخاری و قیمت تقریباً 2 میلیون دلار به بازار معرفی کرده بود. حالا ساگررا نسخه دیگری از سوپرکار کارمن است که هم از لحاظ طراحی نمای بیرونی تفاوت‌هایی دارد و هم با قیمت بیشتری به متقاضیان عرضه می‌شود.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

  • طراحی نمای بیرونی
  • مشخصات فنی
  • قیمت

طراحی نمای بیرونی Carmen Sagrera

تنها المان جدید کاملاً محسوس در طراحی نمای بیرونی کارمن ساگررا یک اسپویلر عقب بزرگ است. از جمله تغییرات دیگر می‌توان به ورودی‌های جدید در ناحیه جلو، عقب و همچنین گلگیرها اشاره کرد که باعث بهبود عملکرد سیستم خنک‌کاری می‌شود. رنگ برنزی بدنه این خودرو لوکس هم توجهات زیادی را به خود جلب می‌کند.

مشخصات فنی هیسپانو سویزا کارمن ساگررا

ساختار مونوکوک فیبر کربنی این خودرو سوپر اسپرت دست‌نخورده مانده است. با وجود این، این نسخه جدید از باتری سبک‌تر با ظرفیت‌ بیشترِ 103 کیلووات ساعتی بهره می‌برد. به‌لطف این باتری، توزیع وزن این ماشین هم بهبود پیدا کرده است و در حالی که در گذشته به‌صورت 40 به 60 درصد به ترتیب بین جلو و عقب تقسیم می‌شد، حالا تقریباً 50 به 50 درصد است.

نمای کناری هیسپانو سویزا کارمن ساگررا نمای کناری هیسپانو سویزا کارمن ساگررا

سرعت شارژ هم از 80 کیلووات به 100 کیلووات افزایش پیدا کرده است؛ هرچند از خودرویی در این سطح با قیمت چند میلیون دلاری انتظار عملکرد بهتری در زمینه شارژ می‌رود. شعاع حرکتی این سوپرکار در حالت خوشبینانه حدود 485 کیلومتر برآورد می‌شود، اما رقم منطقی‌تر با توجه به استاندارد EPA شاید کمتر از 400 کیلومتر باشد.

کابین هیسپانو سویزا کارمن ساگررا کابین هیسپانو سویزا کارمن ساگررا

هیسپانو سویزا کارمن سگررا کماکان به 4 موتور الکتریکی 275 اسب بخاری مجهز است که نیرو محرکه حاصل از آن‌ها از طریق یک گیربکس تک سرعته به محور عقب منتقل می‌شود. هر دو موتور وظیفه تامین نیرو یک بخش از محور عقب را بر عهده دارند. مجموع خروجی این پیشرانه 4 موتوره به 1100 اسب بخار می‌رسد و گشتاور تولیدی آن هم 1160 نیوتن متر اعلام شده است.

این ماشین اسپرت از «دیفرانسیل مجازی» برخوردار است. این در اصل الگوریتمی نرم‌افزاری به حساب می‌آید که به‌جای نوعی اتصال فیزیکی، میزان گشتاور هر کدام از چرخ‌های عقب را کنترل می‌کند. در این ماشین همچنین سیستم تعلیق سَبُک دوجناغی با کمک‌فنرهای تطبیقی به کار رفته است. چرخ‌های این خودرو را هم ترمزهای سرامیک کربنی با کالیپرهای مونوبلاک متوقف می‌کنند.

قیمت خودرو سوپر اسپرت جدید هیسپانو سویزا

هیسپانو سویزا تا به اینجا 4 دستگاه از سوپرکار کارمن ساگررا با قیمت 2.5 میلیون یورو برابر با 3.2 میلیون دلار آمریکا به مشتریان تحویل داده است و 4 دستگاه دیگر را هم در دست تولید دارد. هر دستگاه بعد از 9 ماه به سفارش‌دهندگان تحویل داده می‌شود.

در گجت نیوز بخوانید:
پیشرانه جدید بوگاتی معرفی شد؛ یک هیولای ۸.۳ لیتری با طول ۱ متر فراری 12Cilindri از راه رسید؛ بازگشت به ریشه‌ها با پیشرانه بنزینی 12 سیلندر بی ام و سری ۲ جدید با پیشرانه ۴۷۳ اسب بخاری از راه رسید این لامبورگینی خاندان سلطنتی عرب، گران ترین خودرو فروخته شده در تاریخ اینترنت است مازراتی گرن کابریو فولگوره یک سوپرکار تمام برقی با طراحی دلربا و قدرت ۸۱۸ اسب بخاری است

نظر شما