شناسهٔ خبر: 67222184 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار رشت:

معضل سگ‌های بلاصاحب در گیلان با تشکیل کمیته استانی رفع می‌شود

شهردار رشت گفت: مشکل حضور سگ‌های بلاصاحب تنها مختص شهر رشت نیست و بسیاری از شهرهای گیلان نیز با آن مواجه هستند و رفع این معضل نیازمند تشکیل کمیته استانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، رحیم شوقی امروز_یکشنبه بیست و هفتم خرداد_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: جمع‌ آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب یکی از بزرگ‌ترین معضلات شهری است که تنها مختص شهر رشت نیست و بسیاری از شهرهای استان گیلان نیز با این مشکل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب نیازمند یک سری اقدامات فرهنگی است، افزود: راه‌اندازی کمیته شهرستانی و استانی باعث می‌شود تا در راستای رفع این مشکل، سایر دستگاه‌های مسئول نیز پای کار بیایند.

شهردار رشت با بیان اینکه طی یک سال اخیر اقدامات خوبی در جهت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب انجام شده است، خاطرنشان کرد: امسال سامانکده جدید در رشت برای نگهداری سگ‌های بلاصاحب احداث شد و طی دو ماه آینده نیز برای رفع مشکلات این حیوانات اقدامات خوب و اساسی انجام خواهد شد.

شوقی در خصوص پل‌های عابر پیاده مکانیزه شهر رشت گفت: پل‌ها پیش از این متولی مشخص نداشت، ولی اکنون برای هر پل متولی مشخصی وجود دارد و طبق قراردادی که اخیراً منعقد شد چنانچه پیمانکار به تعهداتش عمل کرد، به همکاری با وی ادامه می‌دهیم، در غیر این صورت بر اساس قانون عمل می‌کنیم.

وی اضافه کرد: طبق قرارداد پل‌های مکانیزه باید نظافت شود و این امر مورد توجه و تاکید بوده است.

شهردار رشت تصریح کرد: رفع مشکلات پیاده راه فرهنگی رشت نیازمند همراهی تمام دستگاه‌ها است و تا زمانی که حمایت سایر دستگاه‌ها نباشد، مجموعه مدیریت شهری رشت نیز به تنهایی قادر به رفع تمامی مشکلات نخواهد بود.

شوقی گفت: مشکلات میدان فرزانه رشت در دست بررسی است و مشکلات این میدان به زودی برطرف می‌شود.

نظر شما