شناسهٔ خبر: 67221467 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پزشکیان: اساتید پای صندوق رای بیایند

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید اساتید به میدان بیایند و کمک کنند. نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید اساتید به میدان بیایند و کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، مسعود پزشکیان کاندیدای ریاست جمهوری در جمع اساتید دانشگاه تهران گفت: نمی‌شود که دولتی برنامه بدهد و مجلس به آن اضافه کند و در نهایت به دلیل عدم برنامه‌‌نویسی  درست اجرایی نشود. عده‌ای که وعده می‌دهند و عمل نمی‌کنند! می‌گویند طی سه روز مشکل بورس را حل می‌کنند، به من می‌گویند برنامه بده!

وی افزود: باید اساتید به میدان بیایند، کمک کنند. تعداد دانشگاه‌های ما بیش از نیاز و جمعیت است. در سفر به تایلند،  استاد دانشگاهی از من پرسید که ایران چقدر جمعیت و چند دانشگاه دارد پس از پاسخ من، گفت، می‌خواهید دانشجوی خود را بخورید؟! از این همه دانشگاه چه استفاده‌ای می‌کنید و دولت چگونه هزینه آن‌ها را تامین می‌کند؟ 

وی بیان داشت: ما بدون تحقیق از جامعه یک تئوری می‌دهیم  تا مشکل را حل کنیم! که امکان‌پذیر نیست و من با تئوری کاری ندارم.زمانی که وزیر بودم روسا را دعوت کردم تا بیمارستانی در اختیارشان قرار می‌دهم بعد از سه ماه آمدند و گفتند ما تنها درس می‌دهیم و کار بیمارستان انجام ندادند. 

پزشکیان ادامه داد: تلاش کردم که مجری‌ها را راضی کنم منطقه‌ای را حول محور یک موضوع خاص مثل تولید ماشین برقی یا در حوزه آب و ...  توسعه دهند تا در این مجموعه‌‌ها بعد از چند سال بتوانیم یک خط را پیش ببریم اما باز به میدان نیامدند. 

وی بیان داشت: جامعه‌ای که می‌خواهد به نتیجه برسد باید دانشگاه در آن از تیپ ۲ و ۳ خارج شود و به تیپ ۵ برسد. همیشه می‌گوییم دولت پول آن را بدهد! مگر می‌شود؟! ما به این همه دانشگاه احتیاج نداریم. 

پزشکیان خاطرنشان کرد: دانشجویان را افسرده و ناامید رها کردیم مقصر ما هستیم که گفتیم از این ستون به آن ستون فرجی است.چرا جوانان خودکشی می‌کنند و افسرده هستند زیرا ما مقصر هستیم و باید آن را اصلاح کنیم.من از شما اساتید و نخبگان می‌خواهم کمک کنید تا مشارکت بالا برود و مردم پای صندوق رای بیایند.

انتهای پیام/

نظر شما