شناسهٔ خبر: 67221074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

درخشش اعضای ادبی کانون استان در جشنواره ملی « نامه‌ای از طبیعت»

کسب یک رتبه‌ی برگزیده‌ی کشوری و یک عنوان شایسته‌ی تقدیر ملی، رهاورد اعضای ادبی استان در اولین جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، اعضای کارگاه‌های ادبی مراکز کانون سراسر استان موفق شدند تعداد ۳۱ اثر ادبی خود را در بهمن ۱۴۰۲ به دبیرخانه جشنواره‌ی نامه‌ای از طبیعت ارسال کنند که از این میان دو عضو کانون استان موفق به کسب عناوین برتر شدند.

بر این اساس از بین ۱۴۰۹ اثر رسیده به دبیرخانه‌ی اولین جشنواره ملی « نامه‌ای از طبیعت» ، پرنیان انصاری(عضو نونگاه) مرکز شماره دو شهرکرد با مربیگری لیلا ناظمی موفق به کسب رتبه‌ی برگزیده کشوری و پونه نظری (عضو نوخوان) مرکز شماره یک شهرکرد با مربیگری بتول کریم‌زاده موفق به کسب عنوان شایسته تقدیر کشوری شد.

اولین جشنواره نامه‌ای به طبیعت، از سوی واحد آفرینش‌های ادبی استان مرکزی برگزار گردید.اهداف این جشنواره عبارت بودند از: معطوف کردن نگاه کودکان و نوجوانان به ارزش و اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی، ترویج و توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، توجه کودکان و نوجوانان به آداب صحیح نامه‌نگاری به عنوان یکی از قالب‌های ادبی، پرورش توان نوشتاری و ذوق ادبی اعضا، آشنایی کودکان و نوجوانان با اهمیت نامه نگاری و...

در این جشنواره، کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال در قالب "نامه‌ای از زبان یکی از عناصر طبیعت به انسان"  آثار خود را به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال نمودند.
لازم به ذکر است آیین اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۳۰خرداد ماه ۱۴۰۳ در استان مرکزی با حضور برگزیدگان و تجلیل از آنها برگزار خواهد شد.

درخشش اعضای ادبی کانون استان در جشنواره ملی « نامه‌ای از طبیعت»

نظر شما