شناسهٔ خبر: 67381468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت آذربایجان شرقی:

محلات حاشیه‌نشین تبریز نیازمند مقاوم‌سازی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: محلات حاشیه‌نشین تبریز بشدت نیازمند بهسازی، مقاوم سازی و اجرای طرح‌های مرتبط با بافت‌های فرسوده است.

صاحب‌خبر -

حیدر فتح‌زاده در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: آذربایجان شرقی ۲.۸ درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده و ۷۴ درصد جمعیت استان شهری و ۲۶ درصد جمعیت نیز روستایی است.

وی افزود: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵این استان دارای ۱۴۲هزار واحد مسکونی بوده و بر اساس برآوردهای صورت گرفته تعداد واحدهای مسکونی این استان از این ارقام فراتر رفته و نیازمند تعیین تکلیف واحدهای مسکونی خالی برای پاسخگویی به نیازهای مردم است. 

فتح‌زاده تصریح کرد: همچنین از جمعیت بیش از یک میلیون و ۶۲۴ هزار و ۵۱۰ نفری شهر تبریز، ۲۴ درصد در محلات حاشیه نشین ساکن هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، وی افزود: قدمت واحدهای مسکونی در این محلات بیش از ۵۰ سال بوده و مصالح عمده بکار رفته در این واحدها، آجر، چوب و عمدتا تک واحد با متراژ پایین و در نتیجه به شدت نیازمند بهسازی، مقاوم سازی و اجرای طرح‌های مرتبط با بافت‌های فرسوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما