شناسهٔ خبر: 67220171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری مجتمع گلیم بافی شهرستان سیرجان

مجتمع گلیم بافی شهرستان سیرجان امروز با حضور جمعی از مسئولین استانی و محلی در شهرک صنعتی شماره دو به بهره برداری رسید

صاحب‌خبر -
  به گزارش خبر گزاری صداو سیمای مرکز کرمان حمید محمودی مدیرعامل این مجتمع گلیم بافی گفت: این طرح صنایع دستی بزرگ با با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از محل منابع مالی کار آفرینی و سرمایه گذاری بخش خصوصی پرداخت گردیده ودر حال حاضر زمینه اشتغال ۸۰ نفر را به صورت مستقیم در فاز اول فراهم کرده است.
آقای حسن زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: طی دو دهه گذشته درحوزه صادرات فرش از استان کرمان ۲ میلیارد دلار بوده است ودر حال حاضر به پنج میلیون دلار رسیده است که ناشی از عدم توجه به این سرمایه عظیم ملی است

معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم نگاه به صنایع کوچک و متوسط که در این شهرستان و در شهرک صنعتی دو سیرجان ۳۷۰ میلیارد تومان پروژه زیر ساختی در حال اجرا شدن هست با نگاه به گسترش صنایع کوچک می‌توانیم اشتغال و تولید را افزایش دهیم.

اقای محمدمعتمدی زاده نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: استان کرمان یک استان برخوردار هست که هرچه به سمت صنایع تبدیلی برویم زنجیره‌ها تکمیل میشود و کریدور شمال و جنوب از استان کرمان می‌گذرد و هرچه سرمایه گذاری در بخش صنایع دستی و کوچک شود کم هست.
وی افزود:ماهم در مجلس شورای اسلامی کمک حال دولت خواهیم بودو هنوز انتظارداریم شهر جهانی گلیم رونقش در این زمینه بیشترشود و ما هم با کمک همه ظرفیت‌ها موانع را در این زوینه برداریم.
خانم علیخانی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان هم گفت: این اتفاق خوبی است که فضای استاندارد و مناسبی را برای بافندگان ایجاد کند که اولویت فکری اداره کل میراث فرهنگی هم بخشی همین موضوع هست که هنرمندان و فعالان این عرصه فضای مناسبیب ربرای کار داشته باشند.
وی افزود: این مجتمع ضمن اینکه خودش یک گردشگری فعال ایجاد می‌کندو گردشگران هم میتوانند زنجیره ارزش تولید صنایع دست
 
<div id="video-display-embed-code_11229643"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4261460/11229643?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما