شناسهٔ خبر: 67219863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۸۰ واحد نهضت ملی مسکن در سبزوار تحویل متقاضیان می‌شود

سبزوار- ایرنا - معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ۱۸۰ واحد نهضت ملی مسکن در سایت «شهید مهدی موحدنیا» در سبزوار تا ۲ ماه آینده تحویل متقاضیان می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،‌ محمدعلی منصوری روز یکشنبه به خبرنگاران افزود: طرح ۴۹۵ واحدی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به نام شهید موحدنیا به صورت انبوه ساز و آپارتمانی با پیشرفت فیزیکی مطلوبی در سه مرحله در حال اجراست.

وی با اشاره به برخی گلایه های متقاضیان نهضت ملی مسکن سایت مورد نظر اظهار کرد: افزایش قیمت ساخت مسکن در کنار تورم و عدم تامین به موقع آورده متقاضیان، برخی از عواملی بوده که تحویل این واحدها را به تاخیر انداخته است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه اجرای سریع طرح های نهضت ملی مسکن منوط به واریز به موقع آورده توسط متقاضیان است، گفت: با گذشت سه سال هنوز نیمی از متقاضیان سایت ۴۹۵ واحدی سبزوار اقدام به واریز سهم آورده خود نکرده اند.

منصوری افزود: البته بخشی از این واحدها آماده تحویل به متقاضیان بوده است که تاخیر در آن به سبب محوطه سازی است که با مجری و شرکت سازنده تفاهم نامه ای برای محوطه سازی نیز منعقد شده است.

وی اظهار کرد: در نهضت ملی مسکن، واحدهای مسکونی در زمین های واگذار شده دولت از طریق تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان ساخته می شود و هیچ منابع دولتی برای ساخت پیش‌بینی نشده است.

طرح ۴۹۵ واحدی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به نام شهید مهدی موحدنیا با سه مرحله اجرایی و پیشرفت فیزیکی از ۴۵ تا ۹۰ درصد در حال اجراست.

علاوه بر این ۲ سایت نهضت ملی مسکن شامل سایت ۲۱ هکتاری شهید ناصرالدین باغانی و سایت ۱۱۴ هکتاری به نام شهید مهدی ناصری در سبزوار طراحی شده که واحدهای آن به صورت تلفیق گروه ساخت و انبوه ساز ایجاد می شود.

شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما