شناسهٔ خبر: 67219053 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تلاش کانون برای تربیت نسل آینده‌ ساز کنشگر در تراز انقلاب - اکونی

اقتصاد ایران: سیاهکل- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: کانون برای تربیت آینده‌ سازان کنشگر و تراز انقلاب در تلاش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم رونمایی پوشش مرغک نشان خبرنگاران نوجوان کانون گیلان با قدردانی از نگاه فرهنگی و همراهی فرماندار و دیگر مسؤولان شهرستان سیاهکل، اظهار کرد: راه‌اندازی باشگاه خبرنگاران کودک و نوجوان و کشف و پرورش استعدادها از اهم اهداف رونمایی است.

میرعظیمی در ادامه، بهره‌گیری از ظرفیت‌های نسل کودک و نوجوان و تسهیل‌گری در مسیر دست یابی آینده‌سازان به قله‌های مدنظر مقام‌معظم رهبری (مدظله‌العالی) را از اولویت‌ها دانست و تصریح‌کرد: برای نیل به این هدف تلاش‌می‌کنیم.

این مسؤول فرهنگی تربیت نسلی مؤمن، متعهد، متخصص و در تراز انقلاب و حمایت از شکل‌گیری کودکان و نوجوانانی کنش‌گر را از اولویت‌ها دانست و با اشاره به رویکرد دینی فعالیت‌های کانون گفت: پیوست‌های تربیتی و اسلامی نیز مدنظر مسئولان کانون قرار دارد.

وی ادامه داد: روند رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از دانش اصحاب رسانه و حمایت‌های مسؤولان کانون کشور و استان دنبال‌می‌شود و تشویق مطهره‌فرهادی با اهدای لوح سپاس و جایزه از سوی فرهادفلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری و تجلیل از روایت‌گران نوجوان توسط دست‌اندرکاران کانون استان، حرکتی ادامه‌دار و گامی در همین مسیر محسوب می‌شود.

رشد و تعالی کودکان، بیان‌گر بیداری جامعه است

«امین بابایی» فرماندار سیاهکل در این آئین که با حضور مسؤولان کانون استان، اعضای برگزیده باشگاه خبرنگاران نوجوان و خانواده‌های آنان صورت‌گرفت، از اهمیت فرصت‌سازی برای آینده‌سازان سخن‌گفت و رشد و تعالی کودکان و نوجوانان را بیان‌گر بیداری جامعه دانست.

بابایی، خانواده‌ها، مربیان و معلمان و مسؤولان را در پویایی و بالندگی نسل کودک و نوجوان مؤثر خواند و با اشاره به اهمیت مسوولیت‌پذیری اولیا، فارغ از شغل و مدرک تحصیلی‌گفت: احساس مسؤولیت، دین‌مداری و ارتباط سازنده والدین بستری مناسب برای رشد و بالندگی فرزندان فراهم می‌کند.

فرماندار سیاهکل، رسالت مسؤولان و متولیان عرصه فرهنگ را حساس قلمداد کرد و با بیان‌این‌که نسل امروز از نظر هوش، ذکاوت، دقت‌نظر و آینده‌نگری، فراتر از نسل‌های گذشته‌است، تصریح‌کرد: این نسل، جرقه بیداری جامعه اسلامی است و از این‌رو، ضرورت‌دارد با استعدادیابی و هدایت آینده‌سازان، به وظیفه‌ذاتی خود عمل‌کرده و زمینه‌های عرض‌اندام آنان را فراهم‌کنیم.

بابایی با تاکید بر ضرورت پشتیبانی مسئولان از کودکان و نوجوان و همراهی با مجموعه‌های فرهنگی افزود: خداباوری، مردم‌یاوری، عدالت‌محوری و عاقبت نگری، وظیفه هر مسئول به شمارمی‌رود و لازم‌است با حمایت از کانون پرورش فکری و اعضای این مجموعه در این مسیر حرکت‌کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما