شناسهٔ خبر: 67364610 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در آخرین روز از نمایشگاه کتاب پکن؛

ناشر چینی کارگاه تصویرسازی را با تدریس هنرمند ایرانی برگزار کرد

در آخرین روز از برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن، به درخواست انتشارات درخت زندگی چین و در غرفه این انتشارات کارگاه تصویرگری زینب السادات بدری با موضوع آموزش خلاقیت و تصویرسازی برای کودکان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در آخرین روز از برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن، به درخواست انتشارات درخت زندگی چین و در غرفه این انتشارات، کارگاه تصویرگری زینب السادات بدری با موضوع آموزش خلاقیت و تصویرسازی برای کودکان ۴ تا ۶ سال برگزار شد. انتشارات درخت زندگی یکی از بزرگترین ناشران بین‌المللی کودک در چین است.

در این کارگاه یک ساعته که در آن بیش از ۴۰ کودک حضور داشتند، تصویر سازی کلاژ در دستور کار قرار گرفت و کودکان کاغذهای رنگی را برش داده و با رنگ آمیزی آنها تلاش می‌کردند تا پدران خود را تصویرسازی کنند.

هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی کودکان با روش‌های تصویرسازی کلاژ و افزایش خلاقیت و تمرین این دست موضوعات بود. برنامه برگزار شده با استقبال خانواده‌ها همراه شد و برای کودکان حاضر نیز از جذابیتی ویژه برخوردار بود.

با برگزاری این کارگاه قدرت و جایگاه تصویرسازی ایران در زمینه کتاب کودک میان چینی‌ها مشخص شد. زینب السادات گرامی در این برنامه برخی از آثار خود را که به همراه آورده بود برای حاضران به نمایش درآورد که با استقبال مخاطبان مواجه شد.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن که از ۳۰ خرداد آغاز به کار کرد، سوم تیر (۱۴۰۳) به فعالیت خود پایان داد.

نظر شما