شناسهٔ خبر: 67218308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

به مناسبت عید قربان انجام شد؛

استقرار ۱۱۹ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در مازندران

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به استقرار ۱۱۹ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در این استان از مردم مازندران خواست تا دام خود را از مکان‌های مشخص شده تهیه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حمزه آقاپور کاظمی، عصر امروز_یکشنبه بیست‌وهفتم خرداد_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نظارت بهداشتی و شرعی در آستانه فرارسیدن عید سعید قربان در این استان اظهار کرد: این طرح با شرکت ۱۱۹ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی اجرا می‌شود که ۸۴ بازرس، ۲۵ ناظر شرعی، ۷۸ دکتر دامپزشک و ۸۴ بازرس بهداشت گوشت خدمات به مردم ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در جهت اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی هم‌استانی‌ها بسته‌های اطلاع‌رسانی چون تهیه پوستر، بنر و نصب در میادین اصلی شهرها انجام شده است، افزود: ۱۱۹ اکیپ مستقر با استفاده از فضای مجازی و انتشار توصیه‌های بهداشتی و تهیه محتوای تصویری و ویدئویی و با برگزاری برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی برای اطلاع‌رسانی مخصوص عید قربان مردم مازندران انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با تاکید بر اینکه بنا شده با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) کشتارگاه‌های ابراهیمی فعال شود و با برپایی چادر خدماتی در میادین اصلی شهر خدمات بهداشتی و شرعی ارائه شود و با حضور ناظرین بهداشتی موضوعات مربوط به دام ارائه شود،

اظهار کرد: همه کشتارگاه‌های استان خدمات کشتار ارائه می‌کنند و با حضور ناظرین بهداشتی و شرعی آماده خدمات‌رسانی هستند.

آقاپور کاظمی با بیان اینکه کشتار دام در کشتارگاه‌های استان را دنبال می‌کنیم تا ضمن تسهیل کردن کار موازین بهداشتی و شرعی رعایت شود، افزود: مردم دام خود را از مکان‌های مشخص شده تهیه کنند.

وی با بیان اینکه لازم است از خرید دام‌هایی که لاغری مفرط دارند، مشکلات تنفس و گوارشی دارند و یا دچار لنگش و مشکلات پوستی مثل کنه هستند خودداری شود، خاطرنشان کرد: لازم است اجزای حرام و ضایعات گوسفندی جهت جلوگیری از احتمال انتقال هرگونه بیماری مشترک انسان و دام دفن شود.

نظر شما