شناسهٔ خبر: 67207397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استقرار ۱۱۹ اکیپ دامپزشکی ویژه عید قربان در مازندران

مدیرکل دامپزشکی مازندران، گفت: در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان اداره کل دامپزشکی طرح‌های نظارتی بهداشتی و شرعی را در استانی‌ اجرا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حمزه آقاپور کاظمی،  اظهار داشت:  طرح نظارت بهداشتی و شرعی با شرکت  119 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی اجرا می‌شود و 84 بازرس، 25 ناظر شرعی، 78 دکتر دامپزشک، 84 بازرس بهداشت گوشت خدمات به مردم ارائه می‌کنند.

وی از اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی هم استانی‌های عزیز خبر داد و تصریح کرد:  بسته‌های اطلاع‌رسانی شامل تهیه پوستر، بنر و نصب در میادین اصلی شهرها انجام شده است.

استقرار 119 اکیپ دامپزشکی ویژه عید قربان در مازندران استفاده از فضای مجازی و انتشار توصیه‌های بهداشتی را خواستار شد و بیان کرد: با تهیه محتوای تصویری و ویدیویی و با برگزاری برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی اطلاع‌رسانی مخصوص عید قربان انجام می‌شود.

آقاپور کاظمی بیان کرد: بنا شده با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) کشتارگاه‌های ابراهیمی فعال شود و با برپایی چادر‌ خدماتی در میادین اصلی شهر خدمات بهداشتی و شرعی ارائه شود و با حضور ناظرین بهداشتی موضوعات مربوط به دام ارائه شود.

وی افزود: همه کشتارگاه‌های استان خدمات کشتار ارائه می‌کنند و با حضور ناظرین بهداشتی و شرعی آماده خدمات‌رسانی هستند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران همچنین عنوان کرد: کشتار دام در کشتارگاه‌های استان را دنبال می‌کنیم تا ضمن تسهیل کردن کار موازین بهداشتی و شرعی رعایت شود.

آقاپور کاظمی تاکید کرد: مردم دام خود را از مکان‌های مشخص شده تهیه کنند.

وی گفت: لازم است از خرید دام‌هایی که لاغری مفرط دارند، مشکلات تنفس و گوارشی دارند و یا دچار لنگش و  مشکلات پوستی مثل کنه یا جرب روی پوست هستند خودداری شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: لازم است اجزای حرام و ضایعات گوسفندی جهت جلوگیری از احتمال انتقال هرگونه بیماری مشترک انسان و دام دفن شود.

آقاپور کاظمی تصریح کرد: هر گونه نشانه و مشکل شامل کیست‌های انگلی بر روی جگر یا گوشت و یا در صورت زردی گوشت و یا وجود برآمدگی‌های شبیه برنج از مصرف آن گوشت و یا بافت‌های غیر طبیعی خودداری شود.

 انتهای پیام/

نظر شما