شناسهٔ خبر: 67217637 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

اسناد دفترچه‌ای قدیمی بی اعتبار است

19 دی آنلاین: رئیس اداره ثبت اسناد و املاک تهران از بی اعتبار بودن اسناد دفترچه ای قدیمی خبر داد و گفت: به این دسته از دفترچه ها خدمات ثبتی تعلق نمی گیرد از این رو مردم باید برای تبدیل آن به تک برگ اقدام کنند.

صاحب‌خبر -
محمد افخمی، افزود: فراخوان داده شده که هر کس سند مالکیت دفترچه‌ای دارد، به اداره ثبت مراجعه کند تا آن را تبدیل به سند تک برگ کنیم. از این رو افراد می‌توانند با مراجعه و مشخص کردن وضعیت ملک خود روند اخذ سند تکبرگ را انجام دهند، در سال ۱۴۰۳، اداره ثبت اسناد و املاک قصد دارد تمام حدنگاری‌های استان تهران را انجام دهد از همین رو اداره ثبت سال پرکاری خواهد داشت.
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک تهران افزود: سالانه بیش از یک میلیون سند تک برگ حدنگاری شده در استان تهران صادر که صدور آن‌ها همان روز انجام می‌شود، همچنین در سال‌های آینده با الکترونیکی شدن سند مالکیت، هیچ سند کاغذی نخواهیم داشت و شهروندان نیز نیازی به مراجعه حضوری ندارند، اما در حال حاضر هدف اداره ثبت اسناد و املاک این است که تمام اطلاعات مالکیت افراد در سامانه ثبت شود و بر اساس همان اطلاعات، سند مالکیت مردم صادر شود.
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک اظهار کرد: سند تک برگ امکان جعل را از بین می‌برد، چرا که اگر فردی ملکی را معامله می‌کند، سند تک برگ قبلی از بین می‌رود و سند جدید صادر شده و همچنین اطلاعات در سامانه املاک ثبت شده است و امکان هیچ‌گونه معامله برای هیچ شخصی به جز مالک و خریدار وجود ندارد و از این طریق امنیت معاملات بالا می‌رود. همچنین افراد با مراجعه به سامانه «ثبت من» امکان مشاهده وضعیت مالکیت خود را دارند و به نوعی گواهی سازمان مبنی بر مالکیت شخص در این سامانه وجود دارد.

نظر شما