شناسهٔ خبر: 67217287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امسال،

۱۰ هزار نفر جذب قوه قضاییه خواهند شد

رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در نیمه دوم سال جاری، افزود: ۱۰ هزار نفر با این آزمون جذب قوه قضاییه خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حجت الاسلام والمسلمین صادقی در محمودآباد تاکید کرد:امتیازاتی در این آزمون برای شاغلان کنونی شورا‌های حل اختلاف در نظر گرفته شده و بر این اساس میزان تحصیلات، کارایی، تخصص و رفتار خوش در برخورد با مراجعان، از جمله برخی مواردی هستند که در کسب این امتیازات موثر خواهد بود.

 با بیان اینکه ساختار تشکیلاتی دادگاه صلح از سوی معاونت راهبردی در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: تمام حوزه‌های قضایی باید پس از اخذ رضایت قضات، صدور ابلاغ قاضی دادگاه صلح را نیز در اسرع وقت درخواست کنند تا اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران نیز در این جلسه با اشاره به قانون شورا‌های حل اختلاف و دادگاه‌های صلح، اظهار کرد: در استان مازندران جلسات متعددی در راستای برنامه ریزی برای اجرایی کردن این قانون برگزار شده و اقدامات مثبتی نیز در راستای ایجاد دادگاه صلح صورت گرفته است.

عباس پوریانی، پرونده‌های ارجاعی به شورا‌های حل اختلاف در استان مازندران را مورد توجه قرار داد و گفت: از مجموع ۵۶۲ هزار پرونده وارده به محاکم قضایی استان مازندران در سال گذشته، بیش از ۱۴۴ هزار پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع شده است.

پوریانی ادامه داد: استان مازندران در بحث صلح و سازش از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و ۲۶ درصد پرونده‌های یکتای دادگستری استان مازندران در سال ۱۴۰۲ به شورای حل اختلاف ارجاع و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: بجز آمار مذکور، در صورت اجرای دادگاه صلح، ۴۰ درصد از پرونده‌های وارده نیز شامل ماده ۱۲ قانون جدید شده و در مجموع ۶۶ درصد پرونده‌های در حال رسیدگی در دادگستری استان مازندران به دادگاه‌های صلح ارجاع خواهد شد.

شایان ذکر است در ادامه روسای دادگستری استان‌ها و سایر حاضرین در جلسه نیز به بیان نظرات خود در خصوص موضوعات مطروحه پرداختند و با حضور معاون حل اختلاف قوه قضاییه در این راستا بحث و تبادل نظر شد.

گفتنی است همایش منطقه‌ای شمال کشور با محوریت نحوه اجرای قانون جدید شورا‌های حل اختلاف با حضور معاون قضایی رئیس مرکز حل اختلاف کشور، روسای کل استان‌های گلستان، سمنان، البرز، گیلان و مازندران و روسای حوزه‌های قضایی مازندران در مجتمع آموزشی نفت محمودآباد برگزار شد.

نظر شما