شناسهٔ خبر: 67216976 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مشاهده یک قلاده خرس در مناطق مسکونی ییلاقات تالش + فیلم

سرپرست اداره محیط زیست تالش گفت: یک قلاده خرس قهوه‌ای در نزدیکی مناطق مسکونی ییلاقات این شهرستان مشاهده و تصویربرداری شد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا سلامی ریک، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: یکی از اهالی و علاقه‌مندان محیط زیست در مناطق کوهستانی و ییلاقی این شهرستان موفق به ثبت تصاویری از یک قلاده خرس قهوه‌ای با استفاده از دوربین تلفن همراه خود شد.

او افزود: همزمان با دریافت این گزارش، اکیپی از کارشناسان و محیط بانان شهرستان تالش جهت ارزیابی موضوع و متواری کردن خرس از محل، به منطقه اعزام شدند.

سرپرست اداره محیط زیست تالش از مردم منطقه خواست نسبت به مدیریت اصولی پسماند روستایی خود اقدام و از هرگونه ریخت و پاش ضایعات دامی در مناطق نزدیک به زیستگاه‌های حیات وحش که موجب جذب حیوانات وحشی مانند خرس‌ها به سکونتگاه‌های انسانی می‌شود، جدا خودداری کنند.

سلامی همچنین گفت: مردم از نزدیک شدن به حیوانات وحشی و ثبت عکس و فیلم از آنها اجتناب کنند، چرا که این اقدامات مورد تحریک حیوان و باعث ایجاد مشکلات و افزایش احتمال حمله ور شدن حیوان برای دفاع از توله‌ها و دفع خطر از خود می‌شود.

مشاهده یک قلاده خرس در مناطق مسکونی ییلاقات تالش

او تصریح کرد: مردم در صورت مواجه شدن با حیات وحش در روستا و اطراف آن، بدون آسیب به حیوانات و یا حمله و رفتار غیرحرفه‌ای با آنها، مراتب را به نزدیک‌ترین پاسگاه محیط‌بانی و اداره محیط زیست یا شماره تلفن ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا محیط بانان مراتب را با رعایت اصول فنی و ایمنی لازم مدیریت کنند.

<div id="video-display-embed-code_19446102"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8757851/19446102?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما