شناسهٔ خبر: 67216436 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تکمیل می شود/

معدن شازند ریزش کرد/ 4 نفر حبس شدند + فیلم و عکس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از اعزام 14 تیم امدادی به محل حادثه ریزش معدن شازند خبر داد و گفت: 3 تیم امدادی از قم، 5 تیم از لرستان، 2 تیم از همدان به منظور عملیات جستجو و دسترسی به افراد محبوس در محل حادثه حضور دارند.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از اعزام 14 تیم امدادی به محل حادثه ریزش معدن شازند به منظور عملیات جستجو و دسترسی به افراد محبوس خبر داد.

علیرضا شهرجردی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: ساعت 10:05 دقیقه پیش از ظهر امروز گزارش اولیه ریزش معدن در محور شازند – اراک، پل دوآب به هلال احمر اعلام شد.

وی تصریح کرد: پس از اعلام حادثه بلافاصله ۷ تیم واکنش سریع و ٦ تیم آنست به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از حبس شدن 4 نفر در محل ریزش معدن خبر داد و گفت: 3 تیم امدادی از قم، 5 تیم از لرستان، 2 تیم از همدان  به منظور عملیات جستجو و دسترسی به افراد محبوس در محل حادثه حضور دارند.

 

استاندار مرکزی: حجم ریزش معدن شازند بسیار زیاد است

استاندار مرکزی گفت: ساعت ۱۰ صبح  امروز خبر ریزش بخشی از معادن سنگ شهرستان شازند دریافت شد.

حجم ریزش معدن بسیار زیاد است و عملا کار تخلیه با روش های عادی وجود ندارد.

حدود چهار نفر با چهار وسیله مهندسی زیر آوار گرفتار شدند و عوامل امدادی در تلاش هستند تا به این افراد دسترسی پیدا کنند.

علت دقیق حادثه مشخص نیست.

 

 دادستان: صاحب معدن شازند با دستور قضایی بازداشت شد

هشت‌رودی، دادستان عمومی و انقلاب شازند به میزان گفت: حدود ساعت ۱۰ امروز اعلام شد که یک معدن در منطقه شازند ریزش کرده و ۴ ماشین معدنکاری به همراه راننده‌ها زیر آوار مانده‌اند.

با توجه به حجم بالای ریزش سنگ بر روی ماشین‌های معدنکاری، سگ‌های زنده‌یاب به محل اعزام شدند. همچنین از شهرستان‌های اطراف درخواست کمک شده تا به آوار‌برداری کمک شود.

دستور داده شده نیرو‌ها و امکانات معادن اطراف برای آوار‌برداری و پیدا کردن افراد مفقوی کمک کنند.

با دستور قضایی صاحب معدن بازداشت شده است.

 

پیدا شدن پیکر دو نفر از محبوسان حادثه 

بابک محمودی رییس سازمان امداد و نجات کشور گفت: با تلاش نیرو های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان مرکزی پیکر دومین نفر از محبوسان حادثه ریزش معدن از زیر آوار پیدا شد.

وی ادامه داد: دو نفر همچنان زیر آوار کوه هستند.تلاش نیرو های امدادی برای یافتن سایر محبوسان ادامه دارد.

تداوم عملیات جست و جو محبوسان

بابک محمودی رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: عملیات جست و جو محبوسان در حادثه ریزش معدن شازند با تلاش‌های بی‌وقفه تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر برای یافتن سه نفر از محبوسان همچنان ادامه دارد. 

 

تماس وزیر کشور با استاندار مرکزی در پی حادثه‌ی ریزش معدن در شازند​

وزیر کشور در ارتباط تلفنی با استاندار مرکزی در ساعات اولیه حادثه‌ی ریزش معدن در محدوده شهرستان شازند، جویای وضعیت این حادثه شد.

به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی؛ احمد وحیدی، وزیر کشور در این تماس ضمن تقدیر از تلاش‌های امدادگران و صدور دستورات لازم درخصوص استفاده از تمامی امکانات به‌منظور تسریع در عملیات آواربرداری و امداد و نجات، بر آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران کشور برای هرگونه همکاری با ستاد مدیریت بحران استان مرکزی تأکید کرد. 

فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی نیز در این ارتباط تلفنی ضمن ارائه‌ی گزارشی از ابعاد این حادثه و با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران استان بلافاصله پس از حضور در محل، به تشریح اقدامات میدانی دستگاه‌های اجرایی و ستاد مدیریت بحران استان در خصوص این حادثه پرداخت. 

پیش از ظهر یکشنبه ۲۷ خرداد در پی حادثه ریزش معدن شماره ۵ شن و ماسه شهرستان شازند، ۴ نفر شامل دو راننده کمپرسی و دو راننده بیل مکانیکی که در محل حادثه مشغول فعالیت بودند، زیر آوار ریزش کوه حبس شدند که با تلاش امدادگران تاکنون پیکر ۲ نفر از مفقودین پیدا شده است.

 

 

دستور مخبر برای تهیه گزارش دقیق علل وقوع حادثه ریزش معدن در شازند

​سرپرست ریاست جمهوری در گفتگوی تلفنی با استاندار مرکزی آخرین وضعیت حادثه ریزش معدن در شازند را پیگیری کرد.

محمد مخبر شامگاه یکشنبه(۲۷ خردادماه) در گفتگوی تلفنی با استاندار مرکزی، ضمن پیگیری آخرین وضعیت ریزش معدن در شازند، ضرورت تسریع در روند امدادرسانی به حادثه دیدگان را خواستار شد و بر بسیج همه دستگاه‌های امدادی، امکانات و وسایل موردنیاز برای نجات جان افراد باقی مانده در زیر آوار تاکید کرد.

سرپرست ریاست جمهوری بررسی کارشناسی حادثه مذکور را ضروری دانست و از استاندار مرکزی خواست تا با همکاری همه نهادهای ذیربط گزارشی دقیق از علل وقوع این حادثه تهیه شود.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی نیز در این ارتباط تلفنی گزارشی از نحوه وقوع ریزش معدن و آخرین وضعیت مدیریت حادثه و امدادرسانی به آسیب‌دیدگان ارائه داد.

 

تکمیل می شود...

حجم ویدیو: 18.64M | مدت زمان ویدیو: 00:00:19 دانلود ویدیو
شازند فرزاد مخلص الائمه ریزش معدن شازند معدن شازند ریزش کرد آخرین خبر از ریزش معدن شازند فیلم ریزش معدن شازند ویدیوی ریزش معدن شازند عکس ریزش معدن شازند

نظر شما