شناسهٔ خبر: 67216365 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده کل انتظامی کشور:

مقابله با کالای قاچاق نیازمند اقدامات قاطع و هماهنگ است/لزوم استفاده از فناوری‌های نوین

تهران -ایرنا - فرمانده کل انتظامی کشور مقابله با کالای قاچاق را نیازمند اقدامات قاطع و هماهنگ دانست و گفت: باید با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، مانیتورینگ مداوم و همکاری با سازمان‌های مربوطه، برنامه‌ریزی دقیقی برای شناسایی و مبارزه با شبکه‌های قاچاق کالا داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پلیس، سردار "احمدرضا رادان" در پنجاه و هفتمین جلسه قرارگاه مقابله با قاچاق کالا و ارز و جرایم اقتصادی فراجا، افزود: مبارزه با قاچاق کالا توسط پلیس امنیت اقتصادی یکی از مأموریت‌های حیاتی این مجموعه و سایر بخش های انتظامی از جمله پلیس گمرک است که به دنبال کاهش فساد و حفظ نظم در بازارهای مختلف است.
وی ادامه داد: قاچاق کالا نه تنها منجر به تضعیف اقتصاد کشور می‌شود بلکه سلامت و امنیت شهروندان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به بازار و رهایی از آسیب‌های احتمالی آن، نیاز به همکاری فعال مردم وجود دارد.

سردار رادان مقابله با کالای قاچاق را نیازمند اقدامات قاطع و هماهنگ از سوی پلیس عنوان کرد و گفت: باید با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، مانیتورینگ مداوم و همکاری با سازمان‌های مربوطه، برنامه‌ریزی دقیقی برای شناسایی و مبارزه با شبکه‌های قاچاق کالا داشته باشیم و با افزایش آگاهی‌های عمومی و آموزش‌های لازم به منظور شناخت کالای اصلی و تشخیص کالای قاچاق از این ضربه به اقتصاد و کشور جلوگیری کنیم.

عالی ترین مقام ارشد انتظامی همچنین، تقویت همکاری بین پلیس امنیت اقتصادی و سازمان‌های مربوطه مانند گمرک و دادگستری را در افزایش کارایی این اقدامات تأثیرگذار خواند و گفت: مبارزه با قاچاقچیان عمده یکی از چالش‌های بزرگ در جامعه است که نیازمند همکاری و هماهنگی بین انتظامی، گمرک و سایر نهادهای ذی‌ربط است.

وی افزود: افزایش نظارت در مرزها، به کارگیری تجهیزات نوین جهت تشخیص و متوقف کردن قاچاقچیان، همکاری با نیروهای امنیتی و افزایش سطح آگاهی عمومی از مخاطرات قاچاق را از جمله اقدامات موثر در این زمینه است و البته همکاری با کشورهای همسایه و تقویت همکاری بین‌المللی را نیز از مواردی می توان عنوان کرد که به دستیابی به اهداف مبارزه با قاچاق کمک می‌کند.

مقابله با کالای قاچاق نیازمند اقدامات قاطع و هماهنگ است/لزوم استفاده از فناوری‌های نوین


بازمهندسی در برخی اقدامات مقابله با قاچاقچیان بسیار کارآمد و موثر است

سردار رادان بازمهندسی در برخی اقدامات مقابله با قاچاقچیان را بسیار کارآمد و موثر دانست و گفت: این رویکرد، به معنای بازنگری و بهبود روش‌ها، سیاست‌ها و فرآیندهای موجود است تا بهترین نتیجه از آنها به دست آید.

وی ارتقاء سیستم‌های نظارتی و پایش، بهبود فناوری‌های ضدقاچاق، بهبود آموزش و آگاهی عمومی و تقویت همکاری بین نهادهای مختلف انتظامی در مبارزه با قاچاق و جلوگیری از فعالیت‌های قاچاقچیان را مهم عنوان کرد و افزود: این رویکرد هوشمندانه می‌تواند به افزایش دقت، سرعت و کارایی در اقدامات مبارزه با قاچاق کمک کند و در نهایت منجر به کاهش فعالیت‌های غیرقانونی و تسهیلات مالی مرتبط با آن شود.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه برای بالا بردن آمار کشفیات و مبارزه با جرم‌ها نباید به هیچ کسی ظلم و سوءاستفاده شود ادامه داد: اصلی‌ترین هدف اجرای عدالت و قانون مبارزه با جرم است و این باید بدون تبعیض و به روش‌های قانونی صورت گیرد و هرگونه تضییع حقوق و تخلف از سوی افراد نه تنها باعث افت اعتماد عمومی به نهادهای انتظامی می‌شود بلکه ممکن است به عواقب منفی برای سازمان‌های مربوطه و اعتبار آنها منجر شود.

وی ادامه داد: برای افزایش آمار کشفیات، انجام عملیات با دقت، حفظ حقوق انسانی و رعایت اصول عدالت اهمیت دارد تا بتوان بهترین نتیجه را در مبارزه با جرم‌ها و قاچاق‌ها به دست آورد.

فرمانده کل انتظامی خاطرنشان کرد: باید به گمرکات اصلی توجه ویژه‌ای شود زیرا آنها نقش کلیدی در مبارزه با قاچاق و حفظ امنیت اقتصادی کشور دارند و برای بهبود عملکرد گمرکات و تقویت مبارزه با قاچاق، زیرساخت‌ها و سامانه‌های هوشمند بسیار حیاتی هستند و باید از طریق بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، مانیتورینگ در زمان واقعی و اطلاعات به‌روز، به موثرترین شیوه‌ها برای تشخیص و مقابله با فعالیت‌های قاچاقی دست یافت.

نظر شما