شناسهٔ خبر: 67216160 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هنیه: در بحبوبه یک حماسه تاریخی هستیم

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: ملت فلسطین خصوصا ساکنان غزه عید دیگری را پشت سر گذاشتند، ما در بحبوبه یک حماسه تاریخی هستیم و از اراضی، هویت، قدس و مقدسات خود دفاع می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با ایراد سخنانی به مناسبت عید سعید قربان خطاب به ملت بزرگ فلسطین، خانواده‌های شهداء، زخمیان، اسرای قهرمان، مردم کشور‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان گفت: ملت فلسطین خصوصا ساکنان غزه عید دیگری را پشت سر گذاشتند، ما در بحبوبه یک حماسه تاریخی هستیم و از اراضی، هویت، قدس و مقدسات خود دفاع می‌کنیم. در این راه، فداکار‌های زیادی کرده ایم، شهید، زخمی، اسیر و اموال و دارایی‌های خود را داده ایم. ملت فلسطین در محاصره شدیدی قرار دارند و نهایت رنج و محنت‌ها از آوارگی تا بمباران را تحمل می‌کنند و با مصائبی مواجه هستند که تاریخ نظیر آن را به خود ندیده است. البته این مسائل فقط به نوار غزه محدود نمی‌شود بلکه کرانه باختری و قدس اشغالی نیز با زشت‌ترین و هولناک‌ترین انواع تروریسم، کشتار و ارعاب، بازداشت و نقض حرمت مقدسات به دست صهیونیست‌ها مواجه است تا ملت فسطین به زانو در بیایند و اراده آنها بشکند، اما هیهات، این اتفاق نخواهد افتاد. از ملت فلسطین چیزی جز استواری، پایداری و مقاومت نخواهند دید. در این روز مبارک از ایام الله، با جهاد، مبارزه، فداکاری، صبر و ثبات به دفاع از سرزمین خود خواهیم پرداخت. سرزمینی که خداوند آن را برای جهانیان مقدس قرار داده است. در این روز مبارک، نمازگزاران، نماز عید را روی آوار مساجد ویران شده در غزه بر پا کردند و با وجود سرکوب‌ها و محدودیت ها، نماز عید، در مسجد الاقصی خوانده شد. 

<div id="video-display-embed-code_11222015"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4261262/11222015?width=600&height=350"></script></div>


وی افزود به این مناسبت حامل چندین پیام هستم: نخستین پیام من خطاب به ملت فلسطین، برادران و خواهرانم در غزه است که با حملات رژیم جنایتکار مواجه هستند و با ثبات و استواری، نبرد را پیش می‌برند و همه دارایی‌های ارزشمند و گرانبهای خود را در این راه تقدیم کرده اند و با استواری و صبوری هر گونه رنج و محنت را تحمل می‌کنند. در عید قربان به یاد داستان حضرت اسماعیل علیه السلام می‌افتیم که فرمان پروردگار را پذیرفت و قربانی، از جانب خدای بزرگ برای او نازل آمد. من مطمئم که خدای تبارک و تعالی صبر، استواری و فداکاری‌های شما را تضییع نخواهد کرد و پاداش صبوران به شما اعطا خواهد شد. ما به وعده خدا یعنی پیروزی و آزادی (فلسطین) ایمان داریم و پیروزی فقط از جانب خداست. دشمن جنایتکار که همچنان در حال نسل کشی و وحشگیری بی سابقه است، در تحقق هیچ یک از اهدافی که اعلام کرده بود موفق نشده است و نشانه‌های فروپاشی در حکومت و ساختار آن آشکار شده است و این نشانه‌ها از شکست این رژیم خبر می‌دهد.‌ای ساکنان غزه شما با صبوری و استواری و فداکاری هایتان، پیروزی و آزادی فلسطین را رقم خواهید زد.
هنیه همچنین گفت: دومین پیام من خطاب به نیرو‌های گردان‌های القسام و همه گروه‌های مقاومت در داخل و خارج فلسطیم است. شما در حال نگارش درخشان‌ترین صفحه‌های عزت، سربلندی و رشادت هستید و به مبارزه با این دشمن جنایتکار ادامه می‌دهید. شما با کمک خداوند، نمونه منحصر بفرد یک مبارز را که با حفظ اصول در صدد احقاق حقوق خود است ترسیم کرده اید. طوفان الاقصی یک نبرد تاریخی است و شواهد و نتایج آن قابل درک نیست. کافی است بدانیم که نتایج آن در همه زمینه‌ها جلوه گر است و شاهد عجز و ناتوانی مقامات دشمن صهیونیستی و کشور‌های حامی آنها هستیم که ابزار ناامیدی و شکست می‌کنند. 
وی افزود: با وجود همه تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای نابودی توانمندی‌های نیرو‌های مقاومت، عملیات قهرمانانه نیرو‌های مقاومت همچنان با شجاعت و خلاقیت ادامه دارد. نظیر عملیاتی که دیروز (شنبه) و صبح امروز (یکشنبه) به همت گردان‌های القسام در رفح، غزه و شمال نوار غزه صورت گرفت.
خطاب به گردان‌های مبارز یعنی گردان‌های القسام، گردان‌های القدس، ابو علی مصطفی و همه مبارزان فلسطینی می‌گوییم که خدا جهاد و مبارزه شما را تضییع و پایمال نخواهد کرد و به زودی، پیروز و سربلند خواهید شد.
هنیه همچنین گفت: همچنین دوست دارم به مبارزان قهرمان در جبهه‌های دیگر درود بفرستم که با وجود همه مشکلات و چالش ها، دست روی ماشه گذاشته اند. به برادران خود در جنبش حزب الله لبنان که از نخستین لحظات با غزه بودند و در حمایت از فلسطینی ها، حملات خود را گسترش دادند درود می‌فرستم، آنها با عملیات خود موفق شدند صد‌ها هزار شهرک نشین صهیونیست را از شمال فلسطین اشغالی به عقب برانند. به برادران خود در جنبش انصار الله در یمن نیز درود می‌فرستیم که دریای سرخ و بحر العرب را بر دشمن صهیونیستی و حامیان آن حرام کرده اند. به برادران خود در مقاومت اسلامی عراق نیز درود می‌فرستیم که نقش بزرگی در حمله به مواضع دشمن صهیونیستی دارند.‌ای برادران شما فداکاری می‌کنید و شهید می‌دهید و تاکید می‌کنید که دشمن ما یکی است، مقاومت و جهاد در راه خدا باعث اتحاد امت مسلمان می‌شود. من از موضع این جبهه‌ها که اعلام کرده اند حامی و متحد فلسطین و نیرو‌های مقاومت هستند تجلیل می‌کنم. این گروه‌ها اعلام کرده اند برقراری آرامش در این جبهه ها، در گرو پایان حمله به غزه است.
وی افزود: سومین پیام من خطاب به امت عربی و اسلامی، ملت‌ها و دولت‌های آنهاست. دشمن صهیونیستی جنایات خود در غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی و دیگر جا‌ها را افزایش داده است. جنگ دشمن صهیونیستی وارد نهمین ماه خود شده و دشمن صهیونیستی همچنان به بمباران، کشتار فلسطینی‌ها و تخریب فلسطین ادامه می‌دهد. شما شاهد حجم رنج و محنتی که ملت فلسطین خصوصا اهالی غزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند هستید. ملت فلسطین با قحطی و گرسنگی و بمب‌ها و گلوله‌های دشمن صهیونیستی مواجه است. به ملت‌های مسلمان می‌گوییم که نبرد طوفان الاقصی با هدف حمایت از مسجد الاقصی و دفاع از ملت فلسطین و مقدسات آنها بود و ملت فلسطین خصوصا غزه با رشادت‌های بی نظیر در حال نبرد است. ملت مسلمان باید به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کند. این امت، امت بزرگی است که قادر به ایجاد خلاقیت در راه‌ها و شیوه‌های دستیابی به اهداف طوفان الاقصی است. زمان آن فرا رسیده که امت مسلمان راه‌های حمایت‌های خود از فلسطینی‌ها را توسعه دهد و در حمایت از غزه و برای پیروزی قدس و مسجد الاقصی از مبارزات ملت فلسطین حمایت کند. در اینجا، به ملت‌های عربی و اسلامی که از ملت فلسطین حمایت کردند تشکر می‌کنم. 
وی در ادامه تاکید کرد: چهارمین پیام من درخصوص تحرکات و تلاش‌های سیاسی با هدف دستیابی به توافقی برای برقراری آتش بس در نوار غزه است. جنبش حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین برای دستیابی به این توافق با هدف پایان جنگ در نوار غزه جدیت و نرمش نشان دادند و با پیشنهاد برادران میانجیگر که در ششم ماه مه به دست حماس رسید، موافقت کردند و به سخنرانی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا واکنش مثبت نشان دادند و از قطعنامه شورای امنیت که چند روز صادر شد استقبال کردند. پاسخ مشترک ما و هیئتی از اعضای جنبش جهاد اسلامی به برادران میانجیگر در قطر این بود که با مبانی مطرح در سخنرانی بایدن و قطعنامه شورای امنیت در خصوص توافقنامه و شروط آتش بس، موافق هستیم، اما دشمن صهیونیستی و همپیمانانش به این نرمش پاسخ مثبت ندادند و به تلاش‌های خود برای فریب افکار عمومی با هدف آزادی اسرا و از سرگیری جنگ نسل کشی ادامه دادند و سعی کردند با تبلیغات رسانه‌ای جنبش حماس و گروه‌های مقاومت را تحت فشار گذارند تا با نقشه‌های آنها موافقت شود ولی ما همچنان روی مواضع خود که مصالح ملت فلسطین و امنیت آنها را مقدم می‌دارد استوار و ثابت قدم هستیم. البته برای نقش میانجیگران اهمیت قائلیم و آماده اعطای فرصت به آنها برای توقف جنگ در غزه هستیم. حماس در دستیابی به توافق آتش بس دائم و عقب نشینی کامل از غزه، بازسازی و تبادل اسرا جدی است. تلاش برخی کشور‌ها خصوصا آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر جنایات دشمن صهیونیستی بر همه مشخص و آشکار است.
اسماعیل هنیه افزود: همه باید برای مجبور کردن دشمن صهیونیستی با هدف بازگشایی گذرگاه رفح و دیگر گذرگاه‌ها به منظور ورود فوری کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تلاش کنند.

نظر شما