شناسهٔ خبر: 67215540 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

در عید قربان بیان شد

هنیه: مقاومت ملت فلسطین در غزه حماسه‌ای تاریخی است

 اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنرانی خود به مناسبت عید سعید قربان گفت: مقاومت رزمندگان و ملت فلسطین در نوار غزه حماسه‌ای تاریخی و وعده خداوند متعال مبنی بر پیروزی حتمی و قطعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در یک سخنرانی به مناسبت عید سعید قربان گفت: عید دیگری برای فلسطینی‌ها فرا رسید و غزه در همه جبهه‌ها با متجاوزان اشغالگر مبارزه می‌کند.

وی گفت: ما در حال رقم زدن یک حماسه تاریخی هستیم و در این حماسه از سرزمین، هویت، مقدسات و اماکن مقدسمان دفاع می‌کنیم.

وی ادامه داد: ملت ما در غزه در یک محاصره خفه‌کننده و شدیدترین نوع درد، رنج و آوارگی به‌سر می‌برند، اما با این وجود دشمن جز استواری، مقاومت و تعلق به سرزمین، چیز دیگری از ملت فلسطین نخواهد دید.

هنیه تأکید کرد: مردم ما در نوار غزه هر چیز گرانبها و با ارزشی را تقدیم کرده و می‌کنند و با استقامت و بردباری انواع دردها را تحمل می‌کنند و ما به وعده خداوند درباره پیروزی و آزادی یقین داریم.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: دشمن جنایتکار که مرتکب نسل‌کشی وحشیانه می‌شود نتوانسته به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود دست یابد و ما لازم می‌دانیم که به رزمندگان مقاومت در گردان‌های القسام و دیگر گروه‌های مقاومت که الگوی منحصربه‌فردی از رزمنده مقاومت را ارائه کردند، درود بفرستیم.

هنیه اضافه کرد: طوفان الاقصی یک نبرد تاریخی است و تأثیرات آن در زمینه‌های مختلف درحال نمایان شدن است. رزمندگان القسام و همه گروه‌های مقاومت در حفظ توانایی مقاومت در حمله به دشمن در همه نقاط سرآمد بودند و ما به گروه‌های مجاهد خود می‌گوییم که خداوند تلاش شما را ضایع نخواهد کرد و این تلاش‌ها به‌زودی باعث سربلندی و پیروزی می‌شود.

وی افزود: ما به مقاومت اسلامی عراق می‌گوییم که شما با عملیات‌هایتان اعلام می‌کنید دشمن ما یکی و ملت ما یکی است. ما از موضع اعلام شده همه طرف‌های حامی و متحد فلسطین قدردانی می‌کنیم.

اسماعیل هنیه در ادامه اعلام کرد: دشمن جنایتکار جنگ نسل‌کشی علیه ملت ما در غزه، کرانه باختری و قدس را تشدید کرده است و به بمباران، کشتار و تخریب به ویژه در غزه ادامه می‌دهد. مردم ما در غزه علاوه بر اینکه با بمب‌های دشمن روبرو می‌شوند با قحطی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند و اکنون زمان آن فرا رسیده است که امت ما حمایت خود را تقویت و رویارویی با دشمن صهیونیستی را تشدید کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس درباره مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه گفت: حماس و همه جناح‌های مقاومت برای دستیابی به توافقی که تجاوز را متوقف می‌کند، جدیت و انعطاف زیادی نشان دادند و پاسخ ما به پیشنهاد آتش‌بس با اصول بیان شده در سخنرانی بایدن و قطعنامه شورای امنیت مطابقت دارد.

وی در این باره ادامه داد: با این حال اشغالگران به تلاش‌های خود برای دور زدن و فریب دادن با هدف به دست آوردن اسرا و از سرگیری جنگ ادامه می‌دهند. امروز زمان آن فرا رسیده است که حق و حقوق مشروع ما محقق شود؛ چراکه دروازه امنیت و ثبات در منطقه، حق ملت ما برای تعیین سرنوشت است.

هنیه در ادامه گفت: نه تنها جنگ علیه غزه و ملت ما شکست خورد، بلکه جنگ سیاسی و رسانه‌ای دشمن نیز شکست خورد. اکنون همه باید وارد عمل شوند تا دشمن را وادار به بازکردن همه گذرگاه‌ها و رساندن فوری و کمک‌ها به اهالی غزه کنند. دشمن باید تحت فشار قرار بگیرد تا گذرگاه رفح را باز کند. هنیه تأکید کرد: به امید خدا به‌زودی شاهد آزادی تمامی اسرایمان خواهیم بود.

انتهای پیام

نظر شما